عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۷۳۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
عقیق: حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در محفل انس و اخلاق، یادبود پهلوانان و قهرمانان فقید ورزش استان قزوین که در شبستان امیرالمؤمنین مسجدالنبی قزوین برگزار شد، اظهارکرد: مسئولان استانی و کشوری در عرصه مدیریت استانی و کشوری باید در کنار وظایف فردی و اجتماعی به معنای عام با وظایف حاکمیتی خود هم به خوبی آشنا باشند که بهترین دستورالعمل، دستورالعمل امیرالمؤمنین (ع) است.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مطالعه و عمل به نامه حضرت امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر اگر نقشه راه مسئولان و به عنوان اسناد بالادستی محسوب شود بسیاری از مسائل حل می شود.
وی افزود: مکتب اسلام تربیت کننده انسانهای والایی چون مالک اشتر است که با بصیرت الگوی دیگران شد و امروز هم اگر ما بصیرت داشته باشیم و از بزرگان دینی تبیعت کنیم به سعادت می رسیم.
این مقام مسئول ادامه داد: فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر که انصافاً دارای مضامین و فازهای بلند آموزنده و راهگشا است که باید در متن رفتار مدیریتی و سیاسی ما قرار بگیرد و ما آن را باید به عنوان یک تابلو در مقابل خود قرار دهیم.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این نامه چهار محور اساسی می تواند مسیر راه ما باشد که تامین امنیت و دفع دشمنان، رشد اخلاقی و اقتصادی و رفاهی مردم و آبادانی شهر و کشور از جمله آنهاست.
این مسئول ابراز کرد: مکتب اسلام مکتب تربیتی است و امثال مانند مالک اشتر چنانچه هزاران قرآن هم بر سر نیزه برود باز هم بصیرت خودشان را حفظ می‌کنند و به مقابله با کفر می‌روند.
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز یادبود کسانی است که شبیه‌ترین افراد به مالک اشتر هستند، مالک اشتری که در سال ۱۶ هجری به واسطه گرزی که به کلاه خود او زدند چشم او مجروح شد و اشتر نامیده شد.
وی با تجلیل از پهلوانان فقید استان قزوین گفت: پهلوانان و قهرمانان استان ادب و اخلاق را از مدرسه ولایت حضرت علی(ع) آموختند و آن را در ورزش و زندگی خود به کار بستند و به همین دلیل ماندگار شده اند و امروز از آنها یاد می کنیم.
ابوترابی فرد اظهارداشت: بابا شاهوردی قبل از قهرمانی یک انسان واقعی بود، صباغی فردی متعهد، سید جوادی مرد عرصه تواضع و اخلاق، پیرمرادی فردی بانشاط و جوانمرد، پوروزیری آراسته به اخلاق، بابا اولادی فردی وارسته، مصلایی مرد ایمان و حاج طیب رضایی شهیدی بود که در شکل گیری انقلاب نقش موثری داشت و امروز باید ضمن تجلیل از آنها و زنده نگهداشتن یادشان الگوهای اخلاقی این پهلوانان را در ورزش بکار بندیم.
وی در پایان از استاندار و مدیران استان خواست با تعامل حداکثری بین مسئولان و نمایندگان مجلس با تعیین اهداف مشخص و نقشه راه در مسیر توسعه استان گام بردارند.
لازم به ذکر است محفل انس و اخلاق یادبود پهلوانان و قهرمانان فقید ورزش استان جمعه شب با حضورحجت الاسلام ابوترابی فرد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، عفراتی مشاور و مدیر معاونت حقوقی امور مجلس و استانهای وزارت ورزش و جوانان، مرتضی روزبه استاندار، ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی، داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام محمد حسن باریک بین امام جمعه موقت قزوین، ورزشکاران و پیشکسوتان عرصه ورزش استان در شبستان امیرالمومنین مسجدالنبی قزوین برگزار شد.
در این مراسم از سعید صباغی، بابا شاهوردی، طیب حاج رضایی، کریم مومنی، محمود پیرمرادی، قاسم پور وزیری، شعبان بابا اولادی، مصلایی، علی اکبر ابوترابی فرد و حاج سید جوادی پهلوانان و قهرمانان فقید استان تجلیل شد.
این مراسم جمعه سوم هر ماه در قزوین برگزار میشود.
ارسال کننده: امیر صالحی






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین