عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۳
مدیركل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: اطلاعات گذرنامه ۲۶۱ هزار و ۱۸۸ زائر ایرانی برای صدور روادید به كنسولگری‌های عربستان در تهران و مشهد ارسال شده كه از این تعداد ۱۵۹ هزار و ۶۱۷ روادید صادر شده است.

عقیق: «حسن سرخوش» مدیركل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: تاكنون ۱۳۳ هزار و ۷۵۲ زائر ایرانی در قالب ۴۲۲ پرواز به سرزمین وحی اعزام شده اند.

وی با اشاره به بازگشت ۸۷ هزار و ۷۵۲ زائر ایرانی به كشور، اظهار كرد: خوشبختانه این تعداد از زائران عمره گزاران كشورمان، مناسك عمره را با موفقیت به پایان رسانده اند و هم اینك به میهن اسلامی بازگشته اند.

سرخوش افزود: تاكن ۳۶ هزار و ۹۲۷ زائر با ۱۱۲ پرواز شركت هواپیمایی ایران ایر، ۳۳ هزار و ۵۲۹ زائر با ۱۰۵ پرواز شركت هواپیمایی ماهان و ۶۳ هزار و ۲۹۶ زائر با ۲۰۵ پرواز شركت هواپیمایی سعودی به كشور عربستان اعزام شده اند.

مدیركل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت ادامه داد: بیشترین تعداد پروازها از ایستگاه پروازی تهران صورت گرفته است كه شامل ۱۴۴ پرواز و اعزام ۵۰ هزار ۷۴۳ زائر به سرزمین وحی می‌شود.

وی ادامه داد: تاكنون اطلاعات گذرنامه ۲۶۱ هزار و ۱۸۸ زائر ایرانی برای صدور روادید به كنسولگری‌های عربستان در تهران و مشهد ارسال شده كه از این تعداد موافقت الكترونیكی برای ۲۰۴ هزار و ۹۶۷ نفر از عربستان دریافت و روادید ۱۵۹ هزار و ۶۱۷ نفر نیز صادر شده است.

سرخوش با بیان این كه در حال حاضر حدود ۲۳ هزار زائر ایرانی در مدینه و ۲۳ هزار زائر ایرانی در مكه مكرمه حضور دارند، اضافه كرد: روزانه ۱۴ پرواز از ایستگاه‌های پروازی كشور به مقصد فرودگاه مدینه منوره و جده انجام می‌گیرد.

وی متوسط تأخیر در پروازها را حدود یك ساعت اعلام كرد و گفت: طی دو سه هفته گذشته به سبب نامساعد بودن آب و هوا پرواز اصفهان و یزد به دلیل نامساعد بودن شرایط آب و هوایی در این مدت دچار اختلال شده بود كه با برنامه ریزی‌های صورت گرفته این اعزام‌ها از سایر شهرها انجام شد.

مدیركل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت با اشاره به تأخیر ۴۸ ساعته در دو پرواز اصفهان كه سبب لغو پرواز شد، خاطرنشان كرد: زائران این دو پرواز در گروه هایی كه ظرفیت خالی وجود دارد در اسفندماه و فروردین ماه به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به برخی خبرها درباره تأخیر یكی از پروازهای داخل كشور كه گفته می‌شد مسیرش را به جده تغییر داده است، این خبر را كذب دانست و گفت: هر شركت هواپیمایی برای انجام پروازهای خود به ویژه برای خارج از كشور برنامه ریزی كرده و گروه پروازی از قبل مشخص می‌شود.

سرخوش افزود: اینكه گفته می‌شود یكی از پروازهای شیراز به دلیل اینكه اعلام كرده بودند مسیرش را از فرودگاه شیراز به سمت فرودگاه جده تغییر دهد، قطعا اینگونه نیست و امكان ندارد.

گفتنی است، عملیات اعزام عمره گزاران ایرانی به سرزمین وحی از ۲۶ آذر ۹۲ آغاز شده و تا ۶ تیر ماه ۹۳ ادامه خواهد داشت كه در این مدت بیش از ۸۵۰ هزار زائر ایرانی در قالب ۷ هزار كاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

 

منبع:ابنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین