عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۵۱۱
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: نیکی به والدین، موجب ریزش رحمت الهی بر انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

عقیق:حجت‌الاسلام و المسلمین عزیز واحدی، در میان زائران عرب زبان رواق دارالرحمه به موضوع«صفات متقین در قرآن» پرداخت و اظهار داشت: نیکی به والدین یکی از صفات والایی است که براساس آیات قرآن بسیار بر آن سفارش شده است.
وی به آثار نیکی به والدین اشاره و بیان کرد: طول عمر، همنشینی با نیکان، وصول به بهشت، دریافت پاداش زیاد، روزی فراوان و دوری از عصیان‌گری و شقاوت از جمله این آثار محسوب می‌شود.
واحدی افزود: در قرآن کریم پس از فرمان دادن به عبادت خداوند متعال، بر نیکی به پدر و مادر و سپاس از زحمات والدین تأکید فراوانی شده است.
استاد حوزه گفت: نماز، یکی از دستورات خداوند متعال است که پایبندی به آن در دین اسلام دارای جایگاه والایی است.
وی عنوان کرد: آیات الهی قرآن کریم، دربردارنده دستوراتی است که پیروی از آن موجب سعادت حقیقی انسان در دنیا و آخرت می‌شود.
این کارشناس مذهبی ادامه داد: خواندن آیات قرآن کریم، تدبر و عمل به آن موجب می‌شود تا انسان در پیمودن مراحل تقرب به خداوند بسیار موفق عمل کرده و صفات ارزشمند و والا را در خود افزایش دهد.
وی افزود: از دیگر صفات انسان‌های با تقوا دوری از گناهان و پرهیز از زشتی‌هاست که انسان‌های با تقوا با پایبندی به ارزش‌های والا از صفات زشت و نادرست پرهیز می‌کنند.
وی در پایان ابراز داشت: دست‌یابی به مقام خوبان، هدف والایی است که تمامی انسان‌ها برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند و دست‌یابی به این هدف والا با تمرین، ممارست و دوری از گناهان امکان‌پذیر می‌باشد.
 

منبع:آستان قدس رضوی

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین