عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۴۰۴
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
آیت‌الله سبحانی:
آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه اگر انسانی علم خود را کتمان کند مرتکب یک امر حرام شده است، گفت: علما در منبر باید حجت خدا را بر مردم آشکار کنند.

عقیق: آیت‌الله سبحانی صبح امروز در جلسه خارج از اصول خود در مسجد اعظم حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه علما در نقل سخنان خداوند و ائمه اطهار (ع) دقت لازم را به خرج دهند اظهار کرد: احکام و اصول دین برای راهنمایی انسان تبیین شده است.

آیت‌الله سبحانی افزود: کلام خداوند و پیامبران واحد است و علما باید در نقل این سخنان واقعیت را به مردم بازگو کنند و در این راستا گاهی مراجع و علما واقعیت اسلام را بازگو می‌کنند و از سوی دیگر مردم را می‌ترسانند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه علما در منبر باید حجت خدا را بر مردم آشکار کنند عنوان کرد: واقعیت سخنان را همراه با فهم از آن سخن بر مردم نقل کنند تا مردم بتوانند به درستی به احکام دینی عمل کنند و در این میان علما برای نقل سخنان خود از موضوع و منبع استفاده کنند تا مردم بدانند در چه موضوع و با استفاده از چه منابعی سخنان خود را بر مردم عرضه می‌کند.

این مرجع تقلید خاطر‌نشان کرد: مومنان با استفاده از آیات قران کریم می‌تواند کافران و گمراهان را به دین اسلام دعوت کنند و این دعوت آنان به نوعی جهاد در راه خدا محسوب می‌شود.
آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه اگر انسانی علم خود را کتمان کند مرتکب یک امر حرام شده است، گفت: پیامبر اسلام(ص) فرمودند که افرادی که علمی را فرا گرفتند و سعی در پنهان کردن آن دارند دچار اشتباه شده‌اند.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین