عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۲۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۹
توصیه های حاج منصور ارضی و سید مهدی طباطبایی در افتتاحیه یک حسینیه؛
عصر روز شنبه سیزدهم آبان ماه، مصادف با عیدسعید غدیر خم ٬مراسم پر شوری در منطقۀ شمال غرب تهران به همت هیئت «ریحانه الحسین» برگزار شد.

عصر روز شنبه سیزدهم آبان ماه، مصادف با عیدسعید غدیر خم ٬مراسم پر شوری در منطقۀ شمال غرب تهران به همت هیئت «ریحانه الحسین» برگزار شد.

به گزارش عقیق، هیئت ریحانه الحسین در حسینیه یک مجموعه فرهنگی واقع در میدان شهدای باغ فیض که با چنین عنوانی نیز آراسته شده است، بعد از دوره کوتاهی وقفه ، فعالیت خود را از سر گرفت. بعد از اذان مغرب و بر پایی نماز حدود ساعت 19:30دقیقه مراسم با قرائت آیاتی از سورۀ مائده آغاز می شود و مردم با صدای کریم منصوری به استقبال عید عظیم شیعیان می روند.سخنران مجلس روحانی نام آشنای کشورمان "حجت الاسلام سید مهدی طباطبایی" است که سخنان خود را با ذکر این آیه از سوره مائده آغاز می کند؛ « و الله یعصمک من الناس...» و در ادامه می گوید:«پیامبر به خاطر بیمی  که از نا آگاهی مردم داشتند نمی تواتستند در مورد ابلاغ ولایت امیرالمومنین تصمیم بگیرند که این آیه بر حضرتشان نازل شد و تکلیف را مشخص کرد.» وی با وصف چگونگی وحی آیات بر پیامبر گرامی اسلام بار دیگر به سراغ مشکلات اجتماعی و تضاد های فکری که جوانان جامعه دارندمی رود و آثار آن را این گونه بیان می کند:«آدمی اگر تضاد فکری داشته باشد و متحیر عمل کند، دچار کندی می شود و پریشان حالی به سراغش می آید و از همه بدتر با استمرار این حالت دچار اختلال های روانی می شود.»

روحانی و ریش سفید مجلس  هم چنین جوانان را به استمرار راهی که در رکاب امام حسین (ع) و ولایت می روند،سفارش کرده و ضمن این که خطرات راه را بر می شمارد، نسخه ای اسلامی نیز برای درمان نگرانی هایشان ارائه می کند.او برای دفع بلایای بیرونی خواندن سورۀ فلق و برای آرام نمودن درون خود قرائت سورۀ ناس را بسیار موثر می داند .

حجت الاسلام طباطبایی در ادامل سخنان خود می گوید: « غدیر ابعاد گوناگونی دارد که باید نسبت به شرایط زمان از آن بهره گرفت.اکنون با وضع جامعه بهترین سفارش غدیر بیم نداشتن در مورد عقاید خود است.» وی محکم و استوار و پیرو ولایت بودن را حائز اهمیت می داند و سفارش می کند که نباید از رهبر معظم انقلاب عقب ماند و همانطور جلو تر رفت.

حجت الاسلام طباطبایی عبارات آخر منبر را در صراحت غدیر که یکی از نام های مهم این عید است جمع می کند که: «انسان نباید از مسیر عقیدۀ خویش به خاطر ترس از نا آگاهی مردم دست بردارد و کوتاه بیاید.»

در ادامه نیز حاج منصور ارضی در سخان کوتاهی ضمن سلام و درود بر محمد و آل محمد، غدیر را فصل الخطاب شیعه معرفی می کند که  در آن راه برای شیعیان به وضوح نشان داده شده است. منصور ارضی تعصب قابل توجهی را از خود در این مورد نشان می دهد و خط قرمز محکمی دور ولایت می کشد و این گونه جبهه گیری می کند که : «کسی حق تعرض به این مسئله را ندارد و ما هم اجازه نمی دهیم که کسی در عرض ولایت حرکت کند.»

وی هم چنین  وجود هیئت ریحانه الحسین در منطقۀ غرب تهران را نعمتی از سوی خدا معرفی می کند و مجید بنی فاطمه را به خاطر تلاش برای تاسیس این هیئت مورد تقدیر قرار می دهد.

منصور ارضی هم چنین خطاب به جماعت حاضر بیان می کند که : «با توجه به اینکه در این منطقه از تهران کلیسا های خانگی فراوانی بر پا شده است و دوستی هم می گفت که هم اکنون تمام آشنایمان مسیحی شده اند و من تنها به هیئت آمده ام، ادامه کار حسینیه مشروط و متوقف به کمک های شما هاست. حالا هر کسی وظیفه ای در این راه دارد، یکی می خواند و دیگری کمک مالی می کند و جوانان نیز باید با حضور خود مجلس را پر شور کنند.

این پیر غلام اهل بیت سخنان خود را با ابیاتی در مدح غدیر به پایان می رساند. در ادامۀ برنامه نیز "محمد رضا طاهری"، "محمود کریمی" و "حاج سعید حدادیان" به ارائه برنامه می پردازند.

***

در حاشیه مراسم توانستیم با مداح برجستۀ هیئت "سید مجید بنی فاطمه" و یکی از اعضای هیئت امنای ریحانه الحسین، "یدالله زندگانی"، گفتگویی را ترتیب دهیم و در خصوص آغاز دورۀ جدید فعالیت هیئت نظراتشان را جویا شویم.

"سید مجید بنی فاطمه"، با اذعان به اینکه منطقۀ غرب تهران در فقر عمیق فرهنگ حسینی قرار دارد از عزم و جدیتش برای بر گزاری مراسم در این نقطه از تهران صحبت  سخن می گوید: « این منطقه واقعا دچار فراموشی شده است.

طوری که مسیحیت و حتی عرفان های کاذب این منطقۀ بکر را مکان مناسبی برای فعالیت های خود یافته اند. البته ما از قبل چنین نیازی را این جا احساس کرده بودیم و هیئت را در مکان امامزاده برگزار می کردیم و نتایج خوبی هم به لطف خدا و کمک دوستان گرفته بودیم که متاسفانه به خاطر دلایلی متوقف شد.

اما جدیت دوستان و دغدغۀ خودم برای این نقطه از تهران موجب شد که با پی گیری های فراوان بتوانیم در این حسینیه پرچم امام حسین را در این روز مبارک نصب کنیم.»


"یدالله زندگانی" در ادامۀ صحبت های بنی فاطمه ضمن این که خواستار حضور پر شور جوانان و ریش سفیدان منطقه در این هیئت شد گفت: « گرچه تمام کار ها با عنایت ابا عبدالله صورت گرفته است اما بیش از پیش می خواهم که جوانان و ریش سفیدان هیئتی جلسه های هیئت ریحانه الحسین را زینت دهند و نام ائمه را در این حسینیه بالا ببرند.» زندگانی هم چنین از حضور بزرگان هیئتی در عید بزرگ ولایت در جمع عاشقان ریحانه الحسین تشکر و قدردانی کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
یوسف
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
0
0
سلام و خسته نباشید به مدیر محترم .
یک نظر -
وقتی خلاصه متن را می گذارید در بالای متن . دیگر خلاصه رو تو متن نیارید . همون به گزارش عقیق بزنین زیبا تر می شود با تشکر موفق باشین
راحیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
0
0
سلام میخواستم از اطلاع رسانی به موقع شما تشکر کنم
واقعا مراسم ریحانه الحسین عالی بود
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین