عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۱۲۴
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۳
كتاب «نقشه راه كربلا» به قلم محمدتقي رهبر، اهداف قيام عاشورا را از منظرهاي سياسي، اجتماعي و تاريخي بررسي كرده است.

عقیق: اين كتاب در ۲۲ بخش با عنوان‌هاي «گزيده‌اي از تاريخ زندگي و فضايل امام حسين (ع) »، «امام حسين (ع) و دفاع از ولايت»، «امام حسين (ع) و دفاع از قرآن»، «عاشورا و مهدويت»، «عوامل و اهداف نهضت عاشورا»، «از مكه تا ميعادگاه شهادت» و «فرهنگ و فلسفه سوگواري» عوامل فكري و فرهنگي دخيل در واقعه عاشورا را بررسي و اهداف سالار شهيدان (ع) را به عنوان نقشه راه براي زندگي سعادتمندانه مسلمانان جهان بيان كرده است.
با توجه به اين‌كه راه امام حسين (ع) راه خدا است و قيام عاشورا نسخه عملي قرآن و اسلام است بايد لايه‌هاي پنهان نهضت عاشورا توسط انديشمندان و صاحبان تفكر واكاوي شود تا چهره‌اي متفاوت از قيام سومين پيشواي شيعيان جهان براي مسلمانان ارايه شود.
اثر حاضر با نثري داستاني و استفاده از متون روايي و تاريخي معتبر، شخصيت امام حسين (ع) و قيام عاشورا را تحليل و مطالبي را كه مورد اتفاق شيعه و سني است، به صورت مستند گردآوري كرده است.
اين كتاب با فصل‌بندي موضوعي جديد، تحليل و پردازش مطالب هم‌سو با مفاهيم اسلامي متناسب با درك نسل جديد، استفاده از آيات قرآن و روايات معصومين (ع)، ذكر منبع معتبر تاريخي و بيان ديدگاه‌هاي انديشمندان جهان، اهداف قيام عاشورا را بررسي كرده است.
تشريح اهداف قيام عاشورا در اين كتاب منجر شده است تا اين كتاب به نسخه‌اي عملي و كاربردي از اهداف قيام امام حسين (ع) مبدل شود، به گونه‌اي كه براي همه مظلومان جهان در سراسر دنيا مورد استفاده قرار گيرد.
در قسمتي از كتاب مي‌خوانيم: «طي ۵۰ سال مسير خلافت اسلامي كه «علم و عدل» بود و خداوند و رسول تعريف كرده بودند، از مسير خود منحرف شده و بر مدار «جهل و جور» ره مي‌سپرد و جامعه اسلامي راه بي توجهي را مي‌پيمود و در اين مسير انحرافي همه فضيلت‌ها و حقوق الهي و حقوق انساني بر باد مي‌رفت. امام حسين (ع) در سخنان خود با موضع‌گيري عملي به امت فهمانيد كه حاكم چه بايستگي‌ها دارد. »
كتاب «نقشه راه كربلا» به قلم محمدتقي رهبر با شمارگان هزار نسخه، در ۴۳۱ صفحه و به بهاي ۱۸۰ هزار ريال براي نخستين بار از سوي انتشارات بوستان كتاب منتشر شده است.


منبع:ایبنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین