عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۰۱۵
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۷
كتاب«شايسته‌ترين همسر پيامبر (ص)؛ بررسي مختصر زندگي‌نامه حضرت خديجه (س) » به قلم علي‌محمد بشارتي با روايتي داستاني و استناد به منابع تاريخي، قرآن و روايات معصومين (ع) زندگي نخستين بانوي مسلمان را به تصوير كشيده است.

عقیق:كتاب«شايسته‌ترين همسر پيامبر (ص)؛ برررسي مختصر زندگي‌نامه حضرت خديجه (س) » در پنج فصل با عنوان‌هاي «خديجه كيست»، «عاقلي در عصر جاهليت»، «همسران پيامبر اسلام (ص) »، «علايم همسران نامناسب» و «خصوصيات همسر شايسته» ويژگي‌هاي شخصيتي و زندگي سياسي و اجتماعي حضرت خديجه (س) را بررسي كرده است.
نقش حضرت خديجه (س) پس از اسلام و بعد از بعثت و به عنوان دومين شخصيت مسلمان بعد از اميرالمومنين (ع) نقشي فوق‌العاده و قابل توجه است. حضرت خديجه (س) علاوه بر آن‌كه همسري فداكار و بي‌نظير براي پيامبر (ص) بود مادري فوق‌العاده براي حضرت زهرا (س) نيز بود.
نويسنده در اثر حاضر تلاش كرده با ذكر خصوصياتي مانند «خديجه موحد»، «خديجه نجيب»، «خديجه متنفر از مردان مكه» و «خديجه ثروتمند» شخصيت اولين زني را كه به اسلام ايمان آورده است را به خوبي به تصوير بكشد.
نويسنده در كتاب تلاش كرده تا تمامي حوادث مربوط به زندگي اين بانوي بزرگ اسلام را با روايتي داستاني و با استناد به آيات و روايات معصومين (ع) به صورت مستند روايت كند.
يكي از نقاط قوت اين كتاب علاوه بر بيان حوادث زندگي حضرت خديجه (س) به تصوير كشيدن وقايع مهم تاريخي پس از بعثت پيامبر است كه به طور مستقيم بر زندگي ايشان تأثير مهمي داشته است.
اسلام و سيره اهل‌بيت (ع) الگوهاي فراواني براي زندگي بشر امروز ارايه كرده است، از جمله اين الگوها زندگي زني است كه به عنوان ثروتمندترين زن شبه‌جزيره عربستان تمامي ثروت و وجود خود را وقف اسلام و پيامبر اسلام (ص) كرده بود، يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اثر حاضر ارايه الگويي شفاف براي زندگي مشترك افراد جامعه است، نويسنده در فصل پاياني كتاب با عنوان «خصوصيات همسران شايسته» ويژگي‌هاي همسر شايسته از منظر اسلام را با نگاه به آيات قرآن و روايات معصومين (ع) بيان كرده است.
كتاب«شايسته‌ترين همسر پيامبر (ص)؛ برررسي مختصر زندگي‌نامه حضرت خديجه (س) » به قلم علي‌محمد بشارتي با شمارگان شش هزار نسخه در
۲۱۵ صفحه وبه بهاي ۱۰۰ هزار ريال براي نخستين بار از سوي انتشارات مجتمع فرهنگي عاشورا منتشر شده است.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین