عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۷
به منظور ساماندهی حرم حضرت اباعبدالله‌ الحسین (ع)، عتبات عالیات عراق طرح جدیدی را برای توسعه بخش‌های داخلی و خارجی صحن و افزایش ارتفاع گنبد ارائه کرد.

عقیق: دبیرخانه عتبات عالیات استان کربلای عراق، طرح نهایی افزایش ارتفاع گنبد حرم امام‌حسین(ع) و توسعه حرم امام حسین(ع) از طریق جابجایی ستون‌های داخلی صحن و افزایش مساحت اطراف ضریح را ارائه کرد.

»مناف فواد حسن«، رییس بخش پروژه‌های سرمایه‌گذاری و استراتژیک عتبات عالیات عراق، در رابطه با این طرح توسعه‌ای گفت: توسعه بخش خارجی صحن و مسقف شدن این حرم مطهر باعث شد بدنه صحن در بعضی بخش‌ها به دلیل مسقف شدن افزایش ارتفاع بعضی از گنبدهای کوچک و فرعی و کارگزاری وسایل خنک‌کننده، از شکل اصلی خود خارج شود. علاوه‌بر تغییرات داخلی صحن، در بیرون از این حرم مطهر، افزایش ساخت و سازها باعث شده این گنبد مبارک از دید خارج شود؛ به ویژه اینکه پیش از این، این مرقد از فاصله دور قابل رویت بود. همین امر باعث شد به منظور افزایش ارتفاع گنبد، برطرف‌سازی موانع بصری و افزایش معنویت شهر کربلا، طرح جدیدی برای این مکان شریف از سوی این مرکز ارائه شود.

فواد حسن در ادامه گفت: تحقیقات علمی پیرامون این طرح توسعه شرکت «خیرات‌السبطین» وابسته به مرکز عتبات عالیات عراق انجام گرفته و در بعضی مدل‌ها ارتفاع گنبد تا حدود 7.5 متر بلندتر از گنبد فعلی فرض شده است.

طرحی که هم‌اکنون برای اجرا در نظر گرفته شده از سوی یکی از دانشگاه‌های ایران ارائه شده و به زودی جزئیات این طرح طبق جدول زمانی مورد توافق دو طرف ارائه و برای اجرا بررسی می‌شود.

 

منبع:ابنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین