عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۹۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی کشور؛
مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی کشور گفت: اشعار آیینی که در دل و جان شنونده نفوذ می کند، باید موثر باشد.
عقیق: رضا معممی مقدم، مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی کشور، در بیست و پنجمین جلسه استانی اداره کل تبلیغات اسلامی و در جمع کانون مداحان و شاعران آیینی استان افزود: شعر، زبان گویا و تأثیر گذاری است که در انتخاب آن باید دقت شود.

وی خاطرنشان کرد: شاعران آیینی به عنوان کسانی که شعر آن ها باعث تقویت رابطه امام و امت می شود و محبت ولی زمان را در دل ها پایدار و زنده می دارد، باید توجه ویژه ای در تولیدات خود داشته باشند.

معممی مقدم با اشاره به مراسم مداحی و روضه خوانی در ایام محرم، تصریح کرد: حماسه عاشورا تنها یک مسئله خانوادگی نیست، بنابراین در ارائه و اشاعه آن در مراسم مذهبی، باید در نظر داشته باشیم که نهضت عاشورا برای درس دادن به کل بشریت و قابل کاربرد در تمام لحظه ها است.

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی کشور، اظهارداشت: دغدغه ما باید ترویج و نهادینه سازی گفتمان کربلا بدون قائل شدن محدودیت زمان و مکان باشد.

وی مداحان را بازوان پرتوان ولایت و اسلام ناب محمدی عنوان کرد و افزود: مداحان باید در انتخاب اشعار خود با توجه به مواضع نظام، متناسب با نیاز روز و جامعه دقت کنند.

معممی مقدم به مسیر اشتباه انجام برخی نذورات اشاره کرد و اذعان داشت: گاهی با تولید و تکثیر شعری پر معنا در خصوص ظلم ستیزی، حریت و دیگر ابعاد زندگی ائمه (ع) می توانیم نسبت به انجام برخی دیگر از نذورات موثر تر باشیم.

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی کشور کانون تبلیغات اسلامی را دستگاهی حاکمیتی دانست و تصریح کرد: این دستگاه به دلیل ماهیت خود، نمی تواند در برخی مسائل جانبی در بحث های مذکور ورود پیدا کند، لذا مداحان و شاعران آیینی باید با توجهی که نسبت به پیرامون خود دارند، مواضع خود را با جدیت اعلام کنند که مورد سوء استفاده و سوء برداشت قرار نگیرد.

معممی مقدم حضور شاعران آیینی را در جلسات مداحان لازم دانست و عنوان کرد: شاعران تولید کننده و مداحان مصرف کننده هستند و با تبادل نظرات بین این دو، می توانیم شاهد خروجی هایی درخور و برازنده باشیم.

وی به ایام فاطمیه اشاره کرد و افزود :از اکنون باید به تولید محتوا و شعر در این خصوص بپردازیم، اما توجه داشته باشیم که در کنار پرداختن به سبک زندگی بانوی بزرگ اسلام، به فضائل اخلاقی و نظام تربیتی ایشان نیز بپردازیم.

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی کشور اظهارداشت: وظیفه همه ما تقویت فکری جامعه هدف، که در نهایت به گروه مردم می رسد است.

معممی مقدم انتخاب دبیر کانون مداحان کشور از استان گلستان را برازنده دانست و افزود: استان گلستان با در اختیار داشتن مدیر کل فهیم و کوشا وضعیت مناسبی در پوشش و هدایت کانون مداحان و شعرای آیینی دارد.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین