عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۸۸۱
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷
معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن با اشاره به کاهش بیش از ۵۰ درصدی چاپ قرآن در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: به علت گرانی کاغذ تیراژها در هر نوبت به زیر ۵ هزار رسیده و مسئولان باید فکری به حال این موضوع کنند.

عقیق: احمد حاجی‌شریف معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن با اشاره به کاهش بیش از ۵۰ درصدی تیراژ چاپ قرآن اظهار داشت: در ۹ ماه اول سال گذشته، ۳۰۶ مجوز چاپ به تیراژ ۳ میلیون و ۵۸۵ هزار جلد صادر کردیم که در مدت مشابه سال جاری این رقم به ۱۶۵ مجوز چاپ به تیراژ یک‌ میلیون و ۵۶۰ هزار و ۶۰۰ جلد رسیده است.

تیراژ چاپ قرآن در هر نوبت به شدت کاهش یافته است

وی گرانی کاغذ و نوسان ارز را از دلایل کاهش تیراژ چاپ قرآن عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته تیراژ چاپ قرآن در هر نوبت به ۵۰ تا ۱۰۰ هزار جلد هم می‌رسید اما با توجه به مشکلات موجود، هم‌اکنون ناشران قرآن به چاپ تیراژ بالا اعتماد ندارند به طوری که در هر نوبت کمتر از ۵ هزار جلد قرآن چاپ می‌شود.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن تصریح کرد: مسئولان باید برای ناشران قرآن تسهیلاتی در رابطه با کاغذ، چاپ، زینک، مرکب و سایر تجهیزات نشر فراهم سازند، اما متأسفانه از دو سال گذشته هیچ‌گونه تسهیلاتی به ناشران قرآن اختصاص داده نمی‌شود که این امر سبب گران شدن قیمت پشت جلد قرآن شده است.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین