عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۸۴۱
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶
مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله بهاالدینی (ره) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران در مسجد اعظم قم برگزار شد.

عقیق: مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله بهاالدینی(ره) در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم که مدیر حوزه های علمیه، نمایندگان علما، مسئولان استان و قشرهای مختلف مردم حضور داشتند حجت الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران در سخنانی با تجلیل از مقام آیت الله بهاءالدینی آن عالم ربانی را شخصیتی برجسته در زمینه اخلاق دانست و گفت: ایشان به مقام بلوغ توحیدی و ولایی رسیده بودند که دیگران کمتر به چنین مقامی نائل می شوند.

آیت‌الله سیدرضا بهاءالدینی در 9 فروردین 1287 مطابق عیدغدیر 1327 قمری در قم به دنیا آمد؛ ایشان فقیه و عارف شیعه اهل ایران بود. پدرش سیدصفی‌الدین از خدمتگزاران آرامگاه مطهر حضرت معصومه(س) بود.

دوران کودکی وی همراه با استعداد و حافظه فوق‌العاده توصیف شده است. وی در نوجوانی در درس آیت‌الله‌العظمی عبدالکریم حائری شرکت کرد. استادان اخلاق او که از نوجوانی از آن‌ها بهره برده، آیت‌الله ابوالقاسم قمی و شیخ علی صفایی بودند. به نقل خود وی اجازه اجتهادش در بیست و پنج سالگی توسط سیدمحمدتقی خوانساری صادر شد.

برخی شاگردان دوره سطح وی را آقایان مرتضی مطهری، جنتی، مشکینی، آذری قمی، آیت‌الله فاضل لنکرانی و سیدمصطفی خمینی و فرزندان حضرات آیات صدر، خوانساری، حجت، ابوالقاسم قمی و حاج شیخ عباس قمی تشکیل می‌دهند.

شاگردان درس خارج او نیز شامل حیدری کاشانی، معزی، حجتی یزدی، امجد، برادران احمدی یزدی، حسینی کاشانی، نصیری و ... می‌شوند.

این عارف واصل در بیست و هشتم تیر سال 1376 هجری شمسی در شهر قم درگذشت و در حرم حضرت معصومه(س) و در کنار قبر استادش آیت‌الله‌العظمی عبدالکریم حائری یزدی به خاک سپرده شد.

منبع:ابنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین