عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۷۰۶
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۳
آيت الله علوي گرگاني:
حضرت آيت الله علوي گرگاني با اشاره به اين كه اهل سنت و تشيع همواره با مسالمت در كنار هم زندگي كرده اند ، گفتند: اهل سنت مورد توجه اهل بيت(ع) بوده اند و اميدواريم كه وحدت حقيقي در جهان اسلام تحقق يابد.

عقیق:حضرت آيت الله علوي گرگاني در ديدار اعضاي اولين كنگره ملي امام صادق(ع) شهرستان خوي، اظهارداشتند: نامگذاري هفته اي به نام "هفته وحدت" يكي از بركات نظام جمهوري اسلامي است .
وي با اشاره به اين كه يكي از اهداف اين نامگذاري نزديكي بيشتر اهل سنت و تشيع بوده است، افزودند: شيعه و سني مي توانند با تبادل نظر و وحدت، توطئه هاي دشمنان را خنثي كنند.
حضرت آيت الله علوي گرگاني با تاكيد بر اين كه خداوند حجت را بر بندگانش تمام كرده است، يادآور شدند: شناخت حق و مقابله با دشمنان اسلام از مهمترين دستاوردهاي وحدت مي باشد.
وي با اشاره به اين كه دشمن براي اختلاف افكني و ايجاد تفرقه در جهان اسلام تلاش مي كند، خاطرنشان كردند: اهل سنت و تشيع همواره با مسالمت در كنار هم زندگي كرده اند، ولي متاسفانه مسايل سياسي موجب تفرقه بين امت اسلامي شده است.
ايشان با انتقاد از برخي فتاواي علماي اهل سنت، تاكيد كردند: نبايد در بين مسلمانان كشت و كشتار وجود داشته باشد و هيچ كدام از علماي قديم اهل سنت، حكم به كشتن شيعه نمي دادند.
معظم له با اشاره به اين كه مرحوم آيت الله العظمي بروجردي(ره)، تلاش هاي زيادي براي وحدت شيعه و سني انجام دادند، ابراز اميدواري كردند كه مسلمانان با وحدت و همدلي در مقابل دشمنان مشترك بايستند.
حضرت آيت الله علوي گرگاني همچنين خاطرنشان كردند: اهل بيت(ع) همواره براي تحقق انسجام مسلمين از هيچ تلاشي فروگذار نبوده و حتي براي پرهيز از اختلاف از حق خود گذشته‌‌اند، انشاءالله وحدت حقيقي در جهان اسلام تحقق يابد.
ايشان در پايان با تقدير از اقدامات ستاد كنگره ملي امام صادق (ع)، بر ترويج معارف و آموزه هاي اهل بيت(ع) تاكيد كردند.
ارسال 300 مقاله به كنگره
در ابتداي اين ديدار، حجت الاسلام مصائبي، مدير كل اوقاف و امور خيريه استان آذربايجان غربي با ارائه گزارشي از روند برگزاري كنگره ملي امام صادق(ع)، گفت: تا كنون بيش از 300مقاله از اساتيد حوزه و دانشگاه به دبيرخانه كنگره رسيده و 40 مقاله براي چاپ ارائه شده است .
وي با بيان اين كه 5 مقاله از علماي اهل سنت به اين كنگره ارائه شده است، بيان كرد: در روز برگزاري كنگره، هشت مقاله برتر قرائت و از صاحبان مقالات تجليل خواهد شد.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین