عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۵۶۴
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۳
شایسته است که حضور فرزندان در مساجد و مراسم مذهبی با بار عاطفی مثبت همراه باشد تا خاطرات خوشایندی در ذهن خصوصاً در دوران بزرگسالی ایجاد کند.
عقیق: ایجاد هر رفتاری نیاز به زمینه هایی دارد و ارتباط جوانان با مساجد نیز از این قاعده مستثنی نیست. همچون بسیاری رفتارهای دیگر باید زیر ساخت های چنین رفتاری در خانواده پی ریزی شود.

هر جا سخن از مسائل تربیتی است اولین و مهمترین پایگاهی که باید مورد توجه قرار گیرد، خانواده است. بسیار روشن است که بسیاری از رفتارهای ما در خانواده پی ریزی شده است.


خانواده در تربیت کودک آنچنان اهمیتی دارد که گروهی از روانشناسان معتقدند که شخصیت بچه ها در 5 سال اول زندگی شکل می گیرد و تمامی مشکلات ما به این دوره بر می گردد.

از کارهای مثبتی که والدین می توانند انجام دهند؛ همراه بردن فرزندان برای شرکت در نماز جماعت و سایر مراسم مذهبی است که می توانند از مزایای بسیاری برخوردار باشند که از جمله آنها گرایش مثبت به مسجد و مناسک دینی، تقویت اعتماد به نفس و عزت نفس و همچنین ارتقاء سطح ارتباطات اجتماعی است.

البته شایسته است که حضور فرزندان در مساجد و مراسم مذهبی با بار عاطفی مثبت همراه باشد تا خاطرات خوشایندی در ذهن خصوصاً در دوران بزرگسالی ایجاد کند.

فضای فیزیکی و روانی مسجد هم باید مورد توجه جدی قرار گیرد؛ در این صورت است که جوانان گرایش بیشتری به سمت مسجد و نماز جماعت پیدا می کنند.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین