عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۵۳۵
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰
رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: گرچه همۀ 14 معصوم «ع» واسطۀ فیض‌اند، اما در زمان ما، واسطۀ فیض عالم، امام زمان«عج» هستند.

عقیق: آیت‌الله مظاهری در جلسه درس اخلاق خود اظهار کرد: بر اساس روایات فراوان و نیز طبق تصریح "زیارت جامعه" که بهترین و صحیح‌ترینِ زیارات است، واسطۀ فیض عالم، امام زمان «عج» هستند.

وی ادامه داد: یکی از علمای بزرگ، در زمان قدیم در تخت فولاد خدمت امام زمان«عج» رسیده بود و از آن حضرت درخواست «علم اکسیر» کرده بود. در حالی که یاد گرفتن علوم غریبه و گفت و شنود و تعلیم و تعلّمش حرام است. آن حضرت به او فرموده بودند: "علوم غریبه به تو چه ربطی دارد؟ من به جای آن ختمی به تو یاد می‌دهم که بهتر از اکسیر است." بعد فرموده بودند: "به پنج تن و امام زمان«عج» توسّل پیدا کن و در توسّل‌هایت بگو: «یا محمّد یا علی یا فاطمه یا حسن یا حسین، ‌یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تهلکنی."

مظاهری افزود: آن عالم نقل می‌کند: وقتی حضرت فرمودند که «ادرکنی»، به ذهنم خطور کرد که باید بفرمایند:«ادرکونی»، یعنی برای درخواست کمک از پنج نور مقدّس، باید فعل جمع به کار ببریم، پس چرا ایشان فعل مفرد به کار برده و می‌فرمایند: «ادرکنی و لاتهلکنی»؟! وقتی چنین تصوّری کردم، امام زمان«ارواحنا‌فداه» تبسّم کردند و فرمودند: همین است که گفتم. برای اینکه واسطۀ فیض این عالم، فعلاً من هستم."

وی تصریح کرد: یعنی اگر در زمان حاضر توسّلی به پیغمبراکرم(ص) یا سایر حضرات معصومین«سلام‌الله‌علیهم» بشود، فیض الهی به واسطۀ وجود مقدّس امام زمان«ارواحنا‌فداه»به بندگان می‌رسد: «بِکُمْ فَتَحَ اللَّهُ وَ بِکُمْ یَخْتِمُ وَ بِکُمْ یُنَزِّلُ الْغَیْثَ وَ بِکُمْ یُمْسِکُ السَّماءَ أَنْ تَقَعَ عَلَی الْأَرْضِ إِلَّا بِإِذْنِهِ وَ بِکُمْ یُنَفِّسُ الْهَمَّ وَ یَکْشِفُ الضُّر»

وی ادامه داد: از همگان، بالاخص جوانان تقاضا دارم که با این ختم، به امام زمان متوسّل شوید و این ختم را زیاد بخوانید. همۀ افراد، حتی کسانی که ‌سواد و تحصیلات کافی ندارند هم می‌توانند این ختم را بخوانند و به پنج تن آل عبا و امام زمان متوسّل شوند: «یا محمّد،‌ یا علی، یا فاطمه، یا حسن، یا حسین، یا صاحب الزمان أدرکنی و لا تهلکنی.» این ختم، علاوه بر آنکه آسان است، برای رفع هر حاجتی خوب، مؤثر و مجرّب می‌باشد.

 

منبع:ایسنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
kheyrannesa
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۹
0
0
سلام.یک سوال در مورد این روایت داشتم علت این موضوع که نقل کردید یادگیری علوم غریبه و گفت و شنود و تعلیم و تعلمش حرام است چیست ؟ و لطفا توضیح دهید.ممنون
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین