عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۵۲۱
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سالروز آغاز ولایت حضرت مهدی(عج) را برای مسلمانان جهان مهم دانست و گفت: باید با تلاش ، خود را برای عمل به آموزه های دینی و زمینه سازی جهت تعجیل در ظهور امام زمان(عج) از نظر معنوی تجهیز کنیم.

عقیق: آیت الله محسن اراکی روز جمعه ضمن تبریک فرارسیدن نهم ربیع الاول، سالروز آغاز امامت و ولایت امام عصر حضرت مهدی (عج)، این ایام را فرصت مغتنمی برای تجدید بیعت مسلمانان با امام عصر(عج) عنوان کرد که باید از سوی مسلمانان جهان و دوستداران آن حضرت به نحوه باشکوه گرامی داشته شود.
وی اضافه کرد نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر(ع) است، بلکه آغاز دوره ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می آید.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد : براساس احادیث فراوان از ائمه اطهار(ع) انتظار فرج در اسلام از بالاترین عبادات شمرده شده است. چرا که امام زمان (عج)، موعود همه امت­های گذشته است که با ظهورش، زمین را پر از عدل و داد خواهد کرد. چنانکه در مفاتیح الجنان می خوانیم: «السّلامُ علی المَهدیِّ الذّی وَعَدَ اللهُ عزَّوجلَّ بِهِ الأمَمَ، أن یَجمَعَ به الکَلِمَ و یَلُمُّ به الشَّعَثَ و یَملأَ بِهِ الأرضَ قِسطَاً و عَدلاً و یُمکِّنَ لَهُ و یُنجِزَ بِهِ وعدَ المُؤمنِینَ»
آیت الله اراکی اضافه کرد همچنین از امام صادق(ع) روایت شده که هرکس از شما در حال انتظار فرج امام زمان(عج) بمیرد، مانند کسی است که همراه قائم(عج) در خیمه او است.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه مسأله خلافت و امامت در اسلام که تنها براساس شایستگی افراد بوده و سن و سال هیچ تأثیری در آن نداشته اشاره کرد و گفت: پیامبر نور و رحمت (ص) در سال سوم هجرت پس از دعوت خویشاوندان به اسلام، علی(ع) را که نوجوانی پیش نبود به خلافت منصوب کرد و به قوم خود اعلام داشت که از او اطاعت و پیروی کنند.
وی ادامه داد: این وقایع و شواهد بسیار دیگر تاریخی، دلایلی است که امامت حضرت ولی عصر(ع) را در سن کودکی تأیید می‏کند.
اراکی به ویژگی جشن های مختلف در ماه ربیع الاول اشاره کرد و گفت: در میان این اعیاد ، در این ماه مهمترین ویژگی عید نهم ربیع الاول این است که علاوه بر تاریخی بودن، پویایی و نشاط دیگری هم دارد. چرا که موضوع اصلی ولایت، امامت و مسئولیت پذیری است.
به گفته وی آغاز ولایت نه تنها مسئولیت پذیری از طرف ولی عصر زمان(عج) است بلکه مسئولیت پذیری عاشقان امام را به دنبال دارد و جامعه ای که به این اعیاد کم توجه باشند و بر روی آنها سرمایه گذاری نکنند، مانند دیگر جوامع اسلامی تحت تاثیر تهاجم فرهنگی و ورود خرده فرهنگ های وارداتی قرار می گیرند.
دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: نهم ربیع الاول آخرین مناسبت ملکوتی برای شیعیان قبل از جریان ظهور است که در امتداد دیگر مناسبت ها بوده و البته پویاتر و بانشاط تر است که اگر بر روی آن فرهنگ سازی شود، در فرهنگ زندگی دینی و شیعی تحول ایجاد خواهد کرد.
آیت الله اراکی در پایان منتظر واقعی برای ظهور حضرت مهدی(عج) را کسانی دانست که به آموزه های اسلامی و تعالیم اهل بیت(ع) اعتقاد قلبی و عملی داشته و نسبت به اجرای فرامین الهی اهتمام ورزند چرا که منتظر واقعی در واقع مسلمانی است که با عمل خود زمینه ظهور آن حضرت را فراهم می کند.


منبع:ایرنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین