عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۴۳۷
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۸
آیت‌الله علوی گرگانی:
یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه هنوز در دنیا یزید و شمر داریم، تصریح کردند: مشاهده می‌کنید در جایی از دنیا سر انسان‌ها را به اسم دین از بدن جدا کرده و به این کار نیز افتخار می‌کنند.

عقیق: آیت‌الله العظمی علوی گرگانی در دیدار جمعی از ورزشکاران شهر قرچک ضمن خیرمقدم به حضور آن‌ها در شهر قم اظهار کردند: موعظه برای تمام طبقات جامعه است و حتی خود ما را نیز شامل می‌شود.

ایشان با بیان اینکه مایه اصلی ولایت و اکمال دین حضرت علی(ع) است، گفتند: کسی که وجودش تکمیل کننده دین است نشان می‌دهد که چه مقام بالایی دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به صبر و ادب امام علی(ع) بیان کردند: امام علی(ع) که دریای علم بودند حتی یک خطبه در مقابل پیامبر(ص) نخواندند و نهج البلاغه سخنان حضرت علی(ع) پس از رحلت پیامبر(ص) است.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه این موارد در زندگی تمام امامان مشاهده می‌شود، تصریح کردند: تا زمانی که امام حسن(ع) زنده بودند امام حسین(ع (هیچگاه در مورد مسائل مختلف سخن نمی‌گفتند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه امامان برای ما اسوه و الگو هستند، عنوان کردند: با این حال حضرت علی(ع) فرمود که زمانی شما را نصیحت می‌کنم این نصیحت برای خود من هم هست.

مرجع تقلید شیعیان تاکید کردند: کسانی که پای منبرها می‌نشینند باید علاوه بر اینکه به سخنان گوش می‌کنند، زمینه عملی کردن نصایح را نیز فراهم کنند؛ ابوذر و ابوجهل هر دو پای صحبت‌های پیامبر می‌نشستند و مشاهده می‌کنید که سرنوشت آنها چه شد.

ایشان با اشاره به اینکه موعظه اگر در دل پاک قرار بگیرد مانند ابوذر تمام وجودش را فرا می‌گیرد گفتند: ابوجهل هرچه بیشتر پای منبرهای پیامبر(ص) می‌نشست کینه‌اش بیشتر می‌شد زیرا دلش پاک نبود.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند فرموده است که اگر شما من را اطاعت کنید من نیز حاجت شما را برآورده می‌کنم، گفتند: اگر می‌بینید که حاجت نمی‌گیریم یکی از دلایلش این است که کاملا مطیع خدا نشده‌ایم.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه هنوز در دنیا یزید و شمر داریم، تصریح کردند: مشاهده می‌کنید در جایی از دنیا سر انسان‌ها را به اسم دین از بدن جدا کرده و به این کار نیز افتخار می‌کنند.

ایشان با بیان اینکه هر کاری که می‌کنید برای خدا باشد که خداوند می‌گوید من هم با شما هستم، گفتند: پیام من به شما این است که همیشه مطیع امر خداوند باشید تا در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شوید.

منبع:ابنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین