عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۴۲۹
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۹
رئیس ستاد اقامه نماز کشور در جمع مسئولان امور فرهنگی و دینی صنعت آب و برق به راه‌های دعوت نسل جوان به نماز اشاره کرد.

عقیق: حجت‌الاسلام محسن قرائتی در همایش ائمه جماعات و مسئولان فرهنگی و دینی صنعت آب و برق کشور در محل دانشگاه فرهنگیان مشهد، اظهار کرد: یک زمانی مثل امروز مردم عاشق دین نبوده‌اند اما باید توجه به قرآن و این کتاب آسمانی بیشتر شود.
وی افزود: باید نذر کنیم که قرآنی شویم چرا که تاکنون درصدی از قرآن را کشف نکرده و نشناخته‌ایم، اگر به دنبال اخلاق، سیاست و یا هر مسئله دیگر باشیم باید از قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) بهره بگیریم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه باید مسئله نماز را جدی گرفت، گفت: باید این کتاب آسمانی را جدی گرفت و به دقت خواند و تفسیر کرد و بر مبنای آن بدانیم که هر اقدام و کاری باید در مسیر رضای خدا باشد.

قرائتی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در عرصه زندگی و به پاداشتن نماز مساجد است، گفت: از مساجد نباید غافل شویم و این سنگرها باید همواره فعال باشد.

وی با تشریح راه‌های دعوت نسل جوان به نماز تاکید کرد: در میان والدین نسل جوان موارد بسیاری را سراغ دارم که به دنبال راه‌هایی برای جذب نسل جوان به نماز و قرآن هستند، باید این سئوال را مطرح کرد که چگونه نسل جوان را به نماز دعوت کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: یک مسئله این است که در جوانان باید خشوع ایجاد شود، این یعنی حسی در آنها ایجاد شده که خود را خجالت‌مند خدا دانسته و نماز بخوانند، همچنین نعمت‌شماری نعمت‌های بی‌شمار خداوند یکی دیگر از راه‌هایی است که به واسطه آن می‌توانیم نسل جوان را نسبت به خدا، نماز و احیای این سنت مقدس جذب کنیم چرا‌که تمامی کمال‌ها در نماز تجلی پیدا می‌کند.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین