عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۴۱۷
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۴
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی گفت: دوستی با اهل بیت(ع) بهترین راه گریز از آسیب ها و بحران های فرهنگی اجتماعی است. ‌
عقیق: حجت الاسلام مصطفی ذوالفقاری،‌ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) گفت: تلاش لازم باید در راستای ترویج جایگاه و معارف نورانی ائمه معصومین(ع) در جامعه صورت گیرد.

وی افزود:‌ دوستی با اهل بیت(ع) بهترین راه گریز از آسیب ها و بحران های فرهنگی اجتماعی است و ترویج و گسترش فضائل اهل بیت(ع) در راستای تقویت بنیه های دینی مذهبی امری مهم و اساسی به شمار می رود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی تصریح کرد: امام حسن ‌عسگری(ع) در دورانی زندگی می‌کرد که خلفای بنی عباس یک جو دیکتاتوری و خفقان شدید را به ‌وجود آورده بودند و خلفای بنی‌عباس سعی می‌کردند با نیرنگ، تزویر و حقه به‌ نام دین و به نام منسوبین به پیامبر اکرم (ص) حکومت کنند.

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: ‌روشنگری مردم فعالیت های مهم امام حسن ‌عسگری(ع) بود و این امام بزرگوار در زمینه روشنگری در برابر افکار انحرافی تلاش های زیادی کرد.

وی افزود:‌ دوران شهادت امام حسن عسگری(ع) باید به چگونگی وضعیت مسلمانان در جهان تشیع و جایگاه اصلی ولایت فقیه پرداخته شود و جامعه تشیع باید به سمت شناخت معارف مهدوی و چگونگی زمینه سازی امام یازدهم شیعیان برای انتقال رهبری پیش رود.

وی در پایان ضمن اشاره به برگزاری مراسم سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) در مساجد ادامه داد: برنامه های ویژه ای با موضوع شهادت امام حسن عسگری(ع)‌ در قالب مسابقات کتابخوانی و ارسال پیامک و سخنرانی در مساجد به همت کانون ها برگزار می شود.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین