عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۳۵۰
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۴
مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه 133 نفر به مرحله کشوری مسابقات تسنیم راه یافتند گفت: مرحله کشوری این مسابقات از 30 بهمن تا دوم اسفند ماه در تهران برگزار می‌شود.

عقیق: جواد تجلیان مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به روند برگزاری مسابقات قرآنی «تسنیم» اظهار داشت: امسال دومین دوره مسابقات تسنیم ویژه دستگاه‌های فرهنگی به همت سازمان دارالقرآن و با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی و همچنین 32 دستگاه فرهنگی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به تفاوت این دوره از مسابقات تسنیم با نخستین دوره از این مسابقات خاطر نشان کرد: نخستین دوره مسابقات تسنیم تنها ویژه کارمندان تمام وقت دستگاه‌های فرهنگی بود، اما بر اساس نقطه نظرات نمایندگان این دستگاه‌ها، در دومین دوره این مسابقات از همسران کارکنان و مدیران دستگاه‌های فرهنگی نیز ثبت‌نام به عمل آمد تا فضای قرآنی ابتدا در سازمان‌های فرهنگی و سپس در بین آحاد جامعه حکم فرما شود.

ثبت‌نام 2826 نفر در مرحله استانی مسابقات تسنیم

تجلیان با بیان اینکه برای داشتن جامعه قرآنی باید از مراکز تصمیم‌ساز فرهنگی شروع کرد تا با آموزش کارکنان این سازمان‌ها بتوانیم گامی به سوی فرهنگ‌سازی قرآنی برداریم، ادامه داد: مسابقات تسنیم در سه رشته «مفاهیم«، »حفظ» و «قرائت» در نظر گرفته شد و هر فردی می‌توانست علاوه بر رشته حفظ یا قرائت، در رشته مفاهیم نیز ثبت‌نام کند که در مجموع دو هزار و 826 نفر در زمان تعیین شده برای شرکت در این مسابقات ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به اینکه مرحله استانی مسابقات تسنیم در رشته قرائت در دو بخش ترتیل و تحقیق ویژه برادران برگزار شد، خاطر نشان کرد: سازمان دارالقرآن برای آن دسته از افرادی که در رشته مفاهیم شرکت کرده بودند کتابی به چاپ رساند و در اختیار مسابقه دهندگان قرار داد؛ همچنین افراد در رشته حفظ قرآن، دو یا پنچ جزء متوالی از جزءهای قرآن یا سوره‌های منتخب که شامل سوره‌های مبارکه «احزاب، مؤمنون، لقمان و حجرات» بود را حفظ کرده و در آزمون مرحله استانی شرکت کردند.

مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن‌الکریم با بیان اینکه مرحله استانی مسابقات تسنیم از 5 تا17 آذرماه در مراکز استان‌ها برگزار شد، افزود: نتایج مرحله استانی مسابقات تسنیم چندی پس از پایان مرحله استانی بر روی سایت سازمان دارالقرآن گرفت.

133
نفر به مرحله کشوری مسابقات تسنیم راه یافتند/تشکیل 5 کمیته برای ارتقای مسابقات

تجلیان با اشاره به اینکه 133 نفر در رشته‌های مختلف مسابقات تسنیم به مرحله کشوری راه یافتند، تصریح کرد: مرحله کشوری دومین دوره مسابقات تسنیم با حضور نفرات برگزیده از 30 بهمن‌ماه آغاز می‌شود و دوم اسفندماه به کار خود پایان می‌دهد.

مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به تشکیل پنج کمیته برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات تسنیم، اظهار امیدواری کرد که این مسابقات بتواند گامی در جهت ارتقای سواد قرآنی کارکنان مراکز فرهنگی و همچنین خانواده‌های آنها شود و گفت: سازمان دارالقرآن برای ایجاد هماهنگی بیشتر در برگزاری مسابقات تسنیم، کمیته‌‌های مختلفی همچون کمیته فنی مسابقات، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، تدارکات و پشتیبانی، نظارت و ارزشیابی و همچنین کمیته اجرایی در نظر گرفته است که مسئولان این کمیته‌ها وظیفه پیگیری روند این مسابقات را دارند.

 منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین