عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۳۴۲
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۶
سخنران حرم مطهر رضوی:
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: اگر می‌خواهید آخرت زیبایی را برای خود بسازید، باید از ظواهر دنیا دل‌کنده و خود را برای زندگی در ابدیت آماده کنید.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین سید علی مهدوی نیا در سلسله جلسات بیان سیره و معارف اهل بیت(ع) که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، عنوان کرد: اعمال نیک یا بدی که ما در این جهان انجام می‌دهیم، هر یک مانند بذری است که در مزرعه‌ی دنیا کاشته می‌شود.
وی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) تصریح کرد: «دنیا مزرعه آخرت است»؛ هیچ عملی در این جهان گم نمی‌شود و از بین نمی رود، بلکه آن عمل در ضمیر روح، اجتماع و در زمین مساعد جهان فرو می رود و پس از مدتی خود را بروز می‌دهد.
این کارشناس مذهبی افزود: براساس آموزه‌های قرآن مجید، هر انسانی نه تنها ماهیت خویش را در دنیا می‌سازد، بلکه بهشت و دوزخ و امکانات و عذاب‌های خویش را با اعمالش می سازد و آسمان و زمین خویش را شکل می‌بخشد.
وی بیان داشت: کسانی که در دنیا از خواب غفلت بیدار شوند و با ایمان و عبودیت و اعمال نیک، پرده‌های فریبنده و ظواهر دنیوی را کنار بزنند، آن‌گاه ملکوت دنیا و حقایق باطنی آن را می‌بینند و در می یابند که چگونه می بایست از این فرصت کوتاه عمر بهره گیرند و خود را برای آخرت آماده کنند.
مهدوی نیا به روایتی از امام صادق(ع) اشاره و عنوان کرد: برای دنیایت به گونه‌ای تلاش کن که گویی تا آخر عمر دنیا، قرار است زندگی کنی و برای آخرتت آن گونه آماده باش گه گویی فردا از دنیا می روی.


منبع:قدس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین