عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۱۹۶
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۳
بهجتي:
كارشناس مسئول امور روحانيون مدينه در جلسه روحانيون با اشاره به جايگاه طهارت و پاكسازي از روحانيون خواست تا موضوع توبه را براي زائرين بيشتر تببين كنند

عقیق: كارشناس مسئول امور روحانيون مدينه در جلسه روحانيون با اشاره به جايگاه طهارت و پاكسازي از روحانيون خواست تا موضوع توبه را براي زائرين بيشتر تببين كنند و گفت: براساس روايات وآيات قرآني اگر توبه واقعي صورت گيرد همه مشكلات حل مي‌شود، گره از كار باز مي‌گردد. تنگناها ريشه كن مي‌شود.

حجت الاسلام بهجتي خداوند را مهربانترين موجودات برشمرد و اظهار داشت كرامت خداوند نامتناهي است و حتي فرعون را هم دعوت به توبه مي‌كند.

آن خدايي كه منتظر توبه فرعون بود به موسي و برادرش نگفت برويد سر فرعون را قطع كنيد يا خانه فرعون را بر سرش خراب كنيد به موسي نگفت برويد با خشونت در مقابل فرعون فرياد بزنيد بلكه به موسي و هارون فرمود: با نرمي و مدارا با با او صحبت كنيد شايد بيدار شود.

وي در ادامه افزود: حضرت سيدالشهدا هفتاد و يك داغ ديده بود با تشنگي تمام در حالي كه نفس مي‌كشيد و از اطراف بدنش خون جاري بود و طاقت روي اسب نشستن را نداشت به نيزه خود تكيه داد به مردم روي كرد: اي يزيديان هفتاد و يك نفر از ياران مرا كشتيد كه هر كدامشان در گذشته و آينده جهان نمونه نداشتند. اگر قبل از اينكه خون مرا بريزيد توبه كنيد خداوند توبه شما را مي‌پذيرد ولي اگر گلوي مرا بشكافيد در توبه بسته مي‌شود من منتظر م همه شما برگرديد ولي برگشتند.

كارشناس مسئول امور روحانيون باب توبه را يكي از الطاف بزرگ الهي خواند و تاكيد كرد: مدينه محل توبه وآمادگي براي رفتن به خانه خداست.


منبع:حج


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین