عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۱۸۷
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۲
معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن‌الکریم گفت: همایش تکریم چهره‌ها و پیشکسوتان قرآنی دوم اسفندماه با تجلیل از بیش از 35 چهره قرآنی برگزار خواهد شد.

عقیق: یوسف افراش، معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن‌الکریم در نشست کمیته قرآن ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که با حضور اعضای کمیته در این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم در تکریم و گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر تلاش کنیم و به همین منظور نیز همه‌ساله ستادی متشکل از کمیته‌های مختلف تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به کمیته قرآن ستاد بزرگداشت دهه فجر که مسئولیت آن با سازمان دارالقرآن الکریم است، افزود: کمیته قرآن این ستاد از دو ماه پیش، پیش‌بینی فعالیت‌های سازمان‌یافته از طریق تشکل ستادهای استانی را انجام داده و هم‌اکنون گزارش‌هایی که از استان‌ها به ما می‌رسد مبنی بر این است که طبق روال قبل، ستادهای قرآنی دهه فجر در استان‌ها راه‌اندازی شده و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن‌ در ادامه به برخی از برنامه‌های قرآنی استان‌ها همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: کمیته‌های استانی ویژه‌برنامه‌های خاصی را تدارک دیده‌اند که برگزاری جشنواره‌های قرآنی در حوزه کودک، نوجوان و جوان از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌آید و همچنین محافل قرآنی، مسابقات قرآنی و برنامه‌های خاص قرآنی با همکاری کمیته‌های استانی دنبال می‌شود.

وی در این بخش از سخنان خود به برنامه‌های قرآنی در استان تهران اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های قرآنی که همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی اجرا خواهد شد، بحث تکریم چهره‌های قرآنی است که در این مراسم از معلمان قرآن با بیش از 25 سال سابقه تدریس و حائزان رتبه‌های بین‌المللی مسابقات قرآن تجلیل خواهد شد.

افراش با یادآوری اینکه مراسم تکریم چهره‌های قرآنی دوم اسفندماه، در تهران برگزار خواهد شد، ادامه داد: در این مراسم علاوه بر تجلیل از 35 استاد و پیشکسوت قرآنی، از مؤسسات قرآنی فعال نیز تجلیل خواهد شد.

وی یادآور شد: همچنین همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، دومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم و نخستین دوره مسابقات قرآنی تلاوت نیز از 30 بهمن‌ماه تا دوم اسفندماه به همت سازمان دارالقرآن الکریم برگزار خواهد شد و مسابقات تفسیر نورالهدی نیز چهارم بهمن‌ماه به صورت کتبی برگزار می‌شود.

معاون ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن در این بخش از سخنان خود به برگزاری نمایشگاه محصولات و دستاوردهای مؤسسات قرآنی اشاره کرد و گفت: همچنین بحث تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده سازمان دارالقرآن‌الکریم در دهه فجر انقلاب اسلامی است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با عنوان این مطلب که از سازمان‌ها و دستگاه‌های عضو کمیته قرآن نیز انتظار داریم که برنامه‌های قرآنی خود را به ما اعلام کنند، ادامه داد: بهتر است سازمان‌ها و دستگاه‌های قرآنی، برنامه‌های خاص قرآنی خود را به نحوی برگزار کنند که همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شود و انعکاس مناسبی نیز از این فعالیت‌ها انجام شود.


منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین