عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
حجت‌الاسلام شاه‌آبادی؛
مؤسس هیأت عهد آدینه و سرپرست کاروان پیاده‌روی 4000 نفری اربعین گفت: ما به زائران اعلام کردیم هرگونه تعهدی که به آنها داشتیم، جبران خواهیم کرد. به هرحال شرایط اربعین یک مقدار خاص بوده و درخواست حلالیت هم از همه مردم داریم.

عقیق: حجت‌الاسلام سعید شاه‌آبادی، استاد حوزه و دانشگاه، مدیر مؤسسه غدیرشناسی قم و مؤسس هیئت عهد آدینه در گفت‌وگویی به بهانه بازگشت از پیاده روی اربعین و مدیریت پروژه عهد آدینه در این سفر توضیح داد: این هیئت امسال برای دومین سال پیاده‌روی را ترتیب داده و تفاوتی که کارش با بقیه تشکل‌ها در ایران داشت، این بود که تقریباً همه مجموعه‌ها به نوعی محدودیت‌هایی برای حضور مردم به لحاظ سنی و جنسی در نظر گرفته بودند اما ما در مجموعه‌ای بودیم که به صورت سراسری و بدون محدودیت جنسیتی کار کردیم، بنابراین طبیعی است که به دلیل نداشتن این محدودیت‌ها سختی‌های بیشتری هم متوجه زائران و دست‌اندرکاران و مدیران بود.

وی با تأکید بر اینکه به لحاظ جمعیتی حدود چهار هزار نفر را امسال در پیاده‌روی اربعین سامان‌دهی کردیم، اظهار داشت: بنابراین طبیعی است که کار سخت تر از گذشته بود، به هرحال شرایط کشور عراق به گونه‌ای است که در یک طرف قضیه ایثار و فداکاری مردم عراق برای اکرام زائران و روی دیگر سکه اتفاقاتی بود که در مسیر می‌افتاد از جمله افزایش قیمت‌های اسکان، غذا، خدمات و وضعیت شهرها و حتی گاهی اوقات مجموعه‌هایی که تعهدات قبلی خود را زیر پا می‌گذارند، مجموعه ما هم دچار این آسیب شد برخی طرف‌های قرارداد ما به محض اینکه به ایام اربعین نزدیک‌تر شدیم، علی رغم قرارداد با ما آن را لغو می‌کردند و با بقیه قرارداد می‌بستند بنابراین از این دست مشکلات ما داشتیم و زائران ما با سختی سفر را گذراندند.

حجت‌الاسلام شاه‌آبادی در ادامه افزود: البته ما به زائران اعلام کردیم هر گونه تعهدی که ما به آنها داشتیم به دلیل سختی شرایط باز هم دیون مالی برعهده ماست مثلاً زائری که قرار بوده در هتل اسکان یابد ولی به دلیل شرایط خاص اربعین این امکان فراهم نشده این را ما جبران خواهیم کرد، به هرحال شرایط اربعین یک مقدار خاص بوده و درخواست حلالیت هم از همه مردم داریم.

این مؤسس هیئت عهد آدینه با اشاره به اینکه جمعیت ایرانیان به طور جدی امسال در پیاده‌روی افزایش یافته بود، اظهار داشت: البته آمار دقیق از زائران ایرانی شرکت کننده نداریم ولی تحلیل‌ها نشان می‌دهد که ما بیش از دو برابر سال‌های پیش زائر ایرانی داشتیم اگر آمار سال گذشته را حول و حوش 200 هزار نفر برآورد کنیم، ما برآوردهای 400 هزار نفر از زائران ایرانی داریم. این استقبال از یک سو خوشحال کننده است و نشان می‌دهد حرکت را مردم عمیق دنبال می‌کنند و ضرورت دارد که مردم ایران که در بسیاری جهات الگو بودند در این حرکت هم رأس قافله شور و حماسه حسینی عقب نماندند و جای خوشبختی دارد ولی انتظار هم هست که با توجه به این استقبال فزاینده، مدیران برای رشد بیشتر و استقبال چشم گیرتر  تدبیرهایی بکنند و راهکارهایی برای تسهیل حضور مردم فراهم کنند.

مسئولان مرزهای بیشتری را به عراق باز کنند

وی با بیان اینکه امسال شنیده‌ها حاکی است که مرز چزابه نیز برای ورود به عراق اضافه شده است، توضیح داد: البته ما خودمان موفق نبودیم از این مرز بگذریم ولی اگر این واقعیت داشته باشد جای خوشحالی دارد و من از مسئولان می‌خواهم که تدبیر کنند فشار در مرز مهران کم شود، جمعیتی که در راه ورود به عراق از مهران می‌گذرند بسیار سختی می‌کشند، ولی اگر تعداد مرزهای ورودی افزایش یابد مثل مرز خسروی –که البته علت بسته‌‌بودن این مرز را نمی‌دانم- بسیاری مشکلات حل می‌شود.

وی در ادامه پیشنهاد داد: کار دیگری که توقع داریم صورت بگیرد امکان ورود اتوبوس‌های ایران به کشور عراق هست چون الان این امکان فراهم نیست و شرایط سختی این تغییر و تحول و پیاده‌روی فراهم می‌کند کیفیت ماشین‌های ایران بسیار متفاوت از عراق است این هم کمک بزرگی برای تسهیل حضور چشم‌گیر مردم ایران در پیاده روی اربعین است.

حجت‌الاسلام شاه‌آبادی در پایان اظهار داشت: خوشبختانه با وجود اینکه کشور عراق ناامنی‌هایی دارد با وجود گزارش ناامنی که باعث شهادت تعدادی زوار ایرانی امسال شد اما در ایام اربعین بازهم کمترین حادثه و تلفات را ما شاهد هستیم و این چیزی نیست جز عنایت اباعبدالله به زائران که به نوعی حوادث ایام اربعین کم است. امیدواریم این حرکت هر روز گسترش بیشتری پیدا کند و مردم ما هم موانع حضورشان کمتر شود و تسهیلات بیشتری فراهم شود و تدابیری برای اسکان‌های ارزان قیمت نجف به کربلا فراهم شود که مردم ایران هزینه‌های کمتری پرداخت کنند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
خادمه فاطمه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
0
3
به حاج اقا بفرمائید که پارسال ان ...را به پا کردی و مردم را اذیت کردی چرا امسال دوباره این کار را کردی. از ماست که برماست. اگر پارسال به صورت جدی از ایشان ...امسال این اتفاقها برای زائران پیش نمی امد اما متاسفانه هیچ جا ...مردم رسیدگی نمیکنند و ایشان مقصر را به عهده دیگران می اندازد. من که از ایشان راضی نیستم و خدا و امام حسن هم از ایشان راضی نباشد. و در نظردهی سایت عهد ادینه هم نوشتم اما ایشان اصلا نظربنده را نمایش نگذاشت و مردم به اعتبار ایشان امسال مال و جانشان را به خطر انداختند. من امسال با کاروان دانشگاهی ها رفتم عالی بود.
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
0
2
سلام.بنده برای اولین بار امسال متاسفانه با این کاروان رفتم.شاهد بودم که چطور پول زیادی از ما گرفتند و در چادر اسکان دادند.هوای سرد چادرو نبودن کمترین امکانات حتی دس تشویی و حمام واقعا تاسف آور بود.خود ایشان حاضر نشدند در کربلا به کاروان بیایند و ای کاش حضور میافتند و یک عذرخواهی ساده می کردند.خواهران و کودکان تا صبح از سرما و نبود پتو تا صبح لرزیدند.واقعا با عذرخواهی و دادن مقداری پول که بعید میدانم برگردانده شود موضوع حل می شود؟جواب خدا را چه میدهید؟شما که سال قبل هم نتوانستید مدیریت کنید پس چرا دوباره کاروان راه انداختید.دسته کم مرد باشید و سال آینده این بلا را سر نوامیس مردم نیاورید و کاروان راه نیندازید.البته اگر درآمد چند میلیاردی امسال مزه نکرده باشد.من که شما را نمی شناختم اما دلم برای اون لباس روحانیتی می سوزد که در کربلا به شما مردم توهین کردند و بدنام شد.لطفا منتشر کنید تا دیگران اشتباه ما را در سال اینده نکنند.فقط به ارباب حسین واگذارتان کردم اقای شاه ابادی
زاهده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
0
2
جناب شاه ابادي اين اولين بار نيست كه شما چنين كارهايي ميكنيد از مدرك تحصيلي سالهاي شصت و گرفتن دانشجو تا ائر بردن به كربلا و خودتان در بهترين نقطعه در نجف در كتابخانه اقاي قرشي خوابيدن و در كربلا هم يك شب زير چادر نبودي و اينهمه پول از ما گرفيتد از ٨٠٠ هزار تومان تا يك مليون ٢٠٠ هزار پولها چي شد

من كه به سهم خود از شما و همه دست اندركاران عهد ادينه و برنا گشت نميگذرم
محدثه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
0
0
مگه با دادن خسارت میشود خسارتهای ما را جبران کرد. از برگشتم تا حالا تب دارم و با دفترچه بیمه حدود 300 تومن خرج کردم و خوب نشدم و نتونستم امتحاناتم را بدم. کی که پاسخگو باشد؟ چرا باید این اقا به راحتی راه برود و جواب این همه مردم اسیب دیده را جواب بدهد؟ خوب برادرمن! نمیتونستی نمیبردی و یا به قول خودت تفکیک (زن، مرد، بچه) میکردی و ظرفیت محدود میگذاشتی.
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
0
0
آقای شاه آبادی واگذارت به ... فقط نمیدونم این پولارو کجا خرج کردی که موقع برگشت دست به دامن اتوبوسای حرم شده بودی. من نمیگم دزدی کردی ولی با عدم مدیریتت پدر زائرای امام حسین رو در آوردی.3روز نجف شد 1روز.5روز کربلا شد 4روز.جواب خدا رو چی میدی.زورت به ما رسید.....
منیره
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
0
0
دوستان منتقد باز خدارو شکر شما مشرف شدید من چی بگم که پول منو پس نمیدن و از سفر انصراف دادم
واقعا نمیدونم چه جوری بگم اون پول قرض بوده و من تا حالا شرمنده اون فرد هستم
آقای مسؤل ِمتعهد لطف کن هزینه منوپس بده من دیگه روی عذر خواهی هم ن از اون بنده خداندارم
باور کنید من نمیدونستم قراره با پول من پولدار یا فقیر بشید
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین