عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۰۶۸
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
ارتقای سطح بهداشت و سلامت در هر جامعه ای از اولویت های بدیهی آن جامعه محسوب می شود و چگونگی رسیدن به وضعیت مطلوب بهداشتی از دغدغه های همشگی جوامع بوده و هست.

عقیق: ارتقای سطح بهداشت و سلامت در هر جامعه ای از اولویتهای بدیهی آن جامعه محسوب می شود و چگونگی رسیدن به وضعیت مطلوب بهداشتی از دغدغه های همشگی جوامع بوده و هست. در این راستا متخصصین کشورمان محصولی تولید کرده اند که هر چند خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد اما شیمیایی نیست و نه تنها مسمویتهای تنفسی ایجاد نمی کند، بلکه تمام استانداردهای داخلی و بین المللی را هم دارا است.

نام این محصول که در حرم مطهر حضرت معصومه(ع) و حرم حضرت عبدالعظیم(ع) نیز استفاده شده است، «نانوسید» است که از نقره تهیه می شود. نقره از ایام قدیم استفاده دارویی داشته و در واقع به خاطر همین خاصیت آنتی میکروبیال بودنش در جنگها مورد استفاده قرار می گرفته است. خاصیت آنتی میکروبیال این ماده از این جهت که همه میکروبها، قارچها، ویروسها و میکرو ارگانیسمها را در بر می گیرد، منحصر به فرد است.

این محصول که کاملا ایرانی بوده و انحصارش در اختیار متخصصان کشورمان می باشد، می تواند جهت آنتی میکروبیال نمودن سرویسهای بهداشتی، شبستان و کفشداری ها مورد استفاده قرار گیرد. لازم به توضیح است نانوسید علاوه برآنتی میکروبیال نمودن، بوهای نامطبوع را هم از بین برده و با ماندگاری بالا نسبت به سفیدکننده های رایج، مقرون به صرفه می باشد.

علاوه بر این می توان از این محصول در دستگاههای ضدعفونی کننده هوا در سرویس ها و شبستان ها و یا فیلترهای آنتی میکروبیال هوا استفاده نمود. همچنین می توان با این محصول سجاده، مهر، لباس احرام و ... را ضدعفونی نمود و حتی با استفاده از سنگ، سرامیک و رنگهای نانوسید از خاصیت دائمی آنتی میکروبیال این ماده بهره برد.

از آنجا که مساجد به عنوان الگوی فرهنگی و رفتاری در یک جامعه اسلامی شناخته می شود و اصلاح الگوی بهداشتی آن می تواند آثار مثبتی بر جای گذارد و همچنین بنابر رهنمودهای مقام معظم رهبری در بحث رعایت بهداشت و سلامت مساجد، مرکز رسیدگی به امور مساجد پس از بررسی های اولیه در خصوص آنتی میکروبیال بودن سرویس های بهداشتی و سایر اماکن در مساجد تلاش می کند تا در این جهت گامی شایسته بردارد.

گفتنی است خدمات ارائه شده به صورت ٢ ساله بوده و در هر مسجدی که استفاده شود تاییدیه وزارت بهداشت و همچنین بیمه کیفیت ارائه خواهد شد. ضمن اینکه کارشناسان شرکت آینده نمای پارسیان به طور دوره ای تمام پروژه ها را نانومتری می کنند.

 متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می توان با شماره ٦٦٩٥٣٨٣١-٠٢١ تماس حاصل کنند و یا با مراجعه به نشانی اینترنتی ayandenama.ir از محصولات گروه آینده نمای پارسیان مطلع شوند.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین