عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۹۰۰۹
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
در خوزستان برگزار میشود؛
دوازدهمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی مهرماه سال آینده در استان خوزستان برگزار می شود.

عقیق:آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، در دیدار با مسئولان ستاد برگزاری پیر غلامان، بر ضرورت برگزاری باشکوه دوازدهمین اجلاس بین المللی پیر غلامان حسینی در استان تأکید کرد و گفت: عزاداری سنتی مردم ولایتمدار خوزستان به دلیل تنوع فرهنگی و قومی از جمله مقتل خوانی در کشور بی نظیر است و باید در این اجلاس این آداب و سنت ها بیشتر معرفی شود. 

وی با بیان اینکه کربلا و عتبات عالیات قبله گاه عاشقان اهل بیت(ع) است و به دلیل همجواری خوزستان با این اماکن مقدس این اجلاس از حال و هوای دیگری برخوردار می باشد، افزود: با استفاده از تجارب اجلاسیه های گذشته و ظرفیت های مهم فرهنگی و مذهبی خوزستان و حمایت دستگاه های اجرایی و نهادهای استان شاهد برگزاری باشکوه دوازدهمین اجلاس بین المللی پیر غلامان حسینی(ع) در خوزستان خواهیم بود. 

طاهری، دبیر ستاد برگزاری اجلاس بین المللی پیر غلامان اهل بیت(ع)، نیز در این دیدار با اشاره به اینکه این همایش بزرگ با هدف تجلیل از پیرغلامان حسینی(ع) و معرفی فرهنگ صحیح عزاداری برگزار می شود تصریح کرد: در این اجلاس از مداح، خانواده شهید مداح، پژوهشگر، ناشر، هنرمند، واعظ و برنامه رادیویی عاشورایی تجلیل می شود. 

مدیر کل نغمات آوایی و رادیو نوا، با بیان اینکه در این اجلاس در تلاش هستیم فرهنگ و آداب عزاداری استان های کشورمان را معرفی کنیم، اضافه کرد: در دوازدهمین اجلاس پیر غلامان یکی از فرهنگ های عزاداری مردم خوزستان ثبت ملی و رونمایی می شود. 

وی با اشاره به اینکه در این اجلاس از 15 پیر غلام داخلی و 5 پیر غلام خارجی و همچنین از پیرغلامان استان خوزستان تجلیل خواهد شد، خاطر نشان کرد: با هدایت و حمایت های حضرت آیت الله موسوی جزایری این اجلاس با شکوه خاصی برگزار شود. 

همچنین مسلم رحیمی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز خوزستان، در این دیدار با اشاره به برنامه های صدا و سیمای مرکز خوزستان در ایام سوگواری حضرت اباعبدالحسین(ع) عنوان کرد: با همکاری شبکه الاهواز که زیر نظر آیت الله موسوی جزایری فعالیت می کند، عزاداری سید و سالارشهیدان حضرت اباعبدالحسین(ع) در شهرهای مختلف استان به تصویر کشیده شد که در شبکه های سراسری انعکاسی مناسبی داشت. 

وی با اشاره به اینکه مقتل خوانی که توسط آیت الله موسوی جزایری در روز عاشورا انجام می شود همه ساله در شبکه استانی پخش می شود، بیان کرد: در خوزستان سنت هایی از جمله مقتل خوانی نصب بیرق عزاداری در شوشتر، سه سنگ بهبهان، عزاداری سنتی در دزفول و ظرفیت عظیم عزاداری به زبان عربی برای عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت ابی عبدالله برگزار می شود. 

در ادامه حاج صادق آهنگران، مداح اهل بیت(ع) و دوران دفاع مقدس، نیز بر حمایت دستگاه های مختلف و نهادهای استان در برگزاری این اجلاس مهم تأکید کرد.


منبع:شبستان

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین