عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۶۶۹
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
مداحی حاج محمود کریمی در هفتمین شب عزاداری در حسینیه آیت الله هاشمی شاهرودی
در گذشته، در جمع های خانوادگی، بزرگان خانواده کتاب های اخلاق،خصوصا معراج السعاده می خواندند که در آن به راه درمان بیماری های روح و نفس اشاره شده بود اما امروز بسیاری از خانه ها خالی از بیان این مسائل است.

گزارش تصویری حسینیه آیت الله شاهرودی

به گزارش عقیق از مشهد، هفتمین شب عزاداری دهه آخر صفر با سخنرانی استاد حسین انصاریان و مداحی حاج محمود کریمی در حسینیه آیت الله شاهرودی برگزار شد.

برخی نکات سخنان شیخ حسین انصاریان:

*بیماری های فکری و روحی و نفسانی اگر درمان نشود دنیا و آخرت انسان را به تباهی و فساد کشانده و مانع رسیدن فیوضات الهی و نفحات روحانی به انسان و در نتیجه، سعادت او می شود.

*در گذشته، در جمع های خانوادگی، بزرگان خانواده کتاب های اخلاق(خصوصا معراج السعادة) می خواندند که در آن به راه درمان بیماری های روح و نفس اشاره شده بود اما امروز بسیاری از خانه ها خالی از بیان این مسائل است و این زمینه خسران و زیان را فراهم کرده است. درصد بالایی از مردم حتی از وجود این کتاب ها اطلاع ندارند.

*واقعیتی که قرآن و احادیث اهل بیت(ع) بر آن تأکید دارند، اصلاح اخلاق و علاج بیماری های فکری و باطنی است که گاهی نه تنها برای یک ملت که برای یک تاریخ، خسارت های جبران ناپذیر به بار می آورد.

*از جمله این بیماری ها حسادت به معنای آرزوی سلب نعمات خدا از دیگران است که پیامبر اکرم(ص) از آن به آتش تعبیر کردند. علامه مجلسی نیز می فرماید حسود در واقع، کافر است چرا که با حسادت خود از خدا ایراد می گیرد و می گوید من روش خدایی تو را قبول ندارم و ایراد گرفتن از خدای حکیم، کفر است.

*خطر و زیان حسد تا حدی است که خداوند در قرآن به پیامبر اسلام(ص) می فرماید از زیان حسود فقط به من پناه ببر.

*این حسد بود که مقدمات سقیفه را حتی پیش از وفات نبی مکرم اسلام(ص) و با کمک منافقان و تشویق یهودیان و مسیحیان لائیک مدینه فراهم کرد.

*در سقیفه بنای اجتماع کنندگان(بی دین های دین ساز) بر این شد که حکومت، بیت المال و سلاح را از اهل بیت(ع) گرفته و در دست خود نگه دارند و بعد از خود نیز به کسانی واگذار کنند که دشمن به تمام معنای اهل بیت(ع) و اسلام باشند و همین کار را هم کردند چنان که امروز جنایات عربستان در داخل این کشور و بحرین و ...، یادگار تصمیمات شوم سقیفه است. پس از ظهور نیز اولین ارتشی که علیه امام زمان(عج) خروج می کند و شکست می خورد، ارتش عربستان است.

*جوانان! حداقل سه ساعت در روز برای فهم خدا و دین وقت بگذارید و تشنگی دل و جان را با کتاب های اصیل اهل بیت(ع) سیراب کنید.


یادآور می شود مراسم سوگواری دهه آخر ماه صفر در حسینیه حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی با سخنرانی شیخ حسین انصاریان و مداحی حاج محمود کریمی تا پایان این ماه، هرشب ساعت 19 در محل خیابان امام رضا19 مشهد برگزار می شود.

اشعار مداحی حاج محمود کریمی:

بکش به روی سر خسته ام پر خود را

به این دو چشم عبای معطر خود را

برای آن که شبی تو به ما سر بزنی

بگیر زیر بغل های مادر خود را

میان گریه کنانت رسیده ام

شاید به کربلا برسانی کبوتر خود را

وصیت است همین روضه و به این بیرق

گره زدیم تمام باور خود را

حسین گفتن ما دست ما نبود از توست

بگو به زمزمه ذکر مکرر خود را

همدم ناله تو سینه زنان اهل حرم

علی اصغر پسرم

چه بگویم که بود شأن تو ای زاده عشق

که قمات پر خونت شده سجاده عشق

علی اصغر نه علی اکبر سوم ز حسین

عشق معراج و تو کوتاه ترین جاده عشق

تا که انگور شود می دوسه سالی بکشد

تو به شش ماه شدی ناب ترین باده عشق

این که از دامن گهواره کشیدی دامن

گفته ای عشق حسین است و من آقازاده عشق

فی السموات و فی الارض و سکّان العرش

همگی کشته عشق اند و تویی زاده عشق

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین