عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۵۹۵
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۲
در حال حاضر هزینه اقامت هر زائر برای اقامت ۱۰ شب در دوره‌های عادی، بین ۲۱۳ تا ۵۱۵ هزار تومان بوده و این اختلاف قیمت متناسب با درجه هتل محل اقامت است.
عقیق: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در ایام عملیات عمره جاری قرار است بیش از 850 هزار نفر از ثبت نام‌کنندگان در قالب 5 هزار کاروان با ظرفیت‌های 103 تا 168 نفره به سرزمین وحی اعزام شوند.

تعداد عوامل اعزامی برای یک دوره عمره نزدیک به 650 نفر است که 309 نفر از ایشان در مکه مکرمه و 341 نفر در مدینه منوره به عمره‌گزاران ایرانی خدمات‌رسانی می‌کنند.

طول مدت سفر در عمره سال 93-92 به ده روز کاهش یافته تا امکان اعزام تعداد بیشتری از زائران فراهم گردد.

همچنین در سال جاری از مجموع هزینه پرداختی زائرین، قریب به یک میلیون و 490 هزار تومان تنها جهت هزینه پرواز مستقیم به مدینه منوره صرف می‌شود.

سازمان حج و زیارت در عملیات عمره جاری به نمایندگی از زائران از طریق عقد قرارداد با شرکت بیمه ایران با پرداخت 65 هزار ریال به ازای هر نفر، تمامی زائران را تحت پوشش بیمه با خدمات ویژه قرار داده است.

از تمامی هزینه‌ای که عمره گزاران برای این سفر معنوی پرداخت می‌کنند، با سازماندهی گسترده، صرفه‌‌جویی و استفاده از کادر مجرب بابت سه وعده غذا برای ده روز اقامت، تنها 246 هزار و 500 تومان (روزانه 24 هزار و 650 تومان) هزینه شده است.

همچنین در حال حاضر تنها با صرف 7 هزار تومان از هزینه پرداختی زائرین، مرکز پزشکی حج و زیارت وابسته به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تمامی خدمات پزشکی مورد نیاز را ارائه می‌کند.

از مجموع هزینه‌های پرداختی زائران نزدیک به 67 درصد آن جهت هزینه‌های ثابت(شامل ثبت نام، بلیت هواپیما، ویزا، حمل و نقل داخل عربستان) است که مدت اقامت زائرین تأثیری در آن ندارد.

در حال حاضر هزینه اقامت هر زائر ایرانی برای طول اقامت 10 شب در دوره‌های عادی، بین 213 هزار تا 515 هزار تومان بوده و این اختلاف قیمت متناسب با درجه هتل محل اقامت است.

شایان ذکر است، مرحله نخست پرواز زائران ایرانی در عملیات عمره جدید از 26 آذر ماه آغاز شده و تا 7 فروردین 93 ادامه دارد.

حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در این دوره عمره نیز برنامه های متنوع فرهنگی برای زائران ایرانی پیش بینی کرده است.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین