عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۴۲۷
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۹
در میان انبوه گروه‌ها و هیئاتی که در کربلا حضور دارند و ضمن تبلیغ با راه‌اندازی یک موکب برنامه‌های عزاداری و ... اجرا می‌کنند، گروه‌های خاصی هم حضور دارند که با هجم انبوه تبلیغات مایه شگفتی برخی زوار شده‌اند.

عقیق:جریانات مختلفی این روزها در حال خدمت‎رسانی به زوار امام حسین(ع) هستند. در میان انبوه گروه‌ها و هیئاتی که در کربلا حضور دارند و ضمن تبلیغ با راه‌اندازی یک موکب برنامه‌های عزاداری و ... اجرا می‌کنند، گروه‌های خاصی هم حضور دارند که با هجم انبوه تبلیغات مایه شگفتی برخی زوار شده‌اند.

نصب بیش از اندازه بنرهای منتسب به یک فرد خاص در مسیر نجف-کربلا و همین‌طور موکب‌های متعددی که در سطح شهر کربلا و نجف برپا کرده‌اند بیش از هر گروه دیگری به چشم می‌آید. علی‌رغم تعدد این موکب‌ها اما استقبال مردم از آنان عادی به نظر می‌رسد هرچند که خیلی از مردم با دیدگاه‌های آنان آشنایی کامل ندارند. غذاهایی که در این موکب‌ها توزیع می‌شود حکایت از یک سرمایه مالی سنگین در پشت این پذیرایی‌ها دارد.

این گروه و جریان یک شبکه تلویزیونی هم دارند که در طول مسیر به انعکاس زنده مسیر راهپیمایی مشغول بودند. در زیرنویس این تلویزیون شماره حسابی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی منتشر شده است که برخی بر این باورند که عقبه این حساب از طریق جریاناتی در کویت، انگلیس و عربستان تأمین می‌شود. پیش از این هم درباره منابع مالی حامی این جریان تشکیک شده بود. عده‌ای از شیعیان که کنار این موکب حضور دارند، معتقدند که «اگر نگوییم مستقیم ولی به صورت غیر مستقیم کمک‌های خاصی به این جریان از سوی دولت‌های غربی می‌شود و این هجم سرمایه پشت سر یک جریان خاص در حالی‌که بسیاری از شیعیان با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کنند، عجیب است.»

برخی مواضع این جریان این روزها با انتقاد جدی شیعیان مواجه شده است. برای نمونه ماجرای قمه‌زنی که هر ساله دست‌مایه رسانه‌های غربی برای تخریب شیعه و ارائه تصویری خشن از او بوده است، امسال بعد از بیان یک فتوای خاص از سوی این جریان و حلال شمردن این اقدام موجب تغییر مواضع رسانه‌های غربی شده است. بی‌بی‌سی فارسی که هرساله علیه قمه‌زنی گزارش تهیه می‌کرد بعد از فراگیر شدن موضع رسمی رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تبلیغ مبنی بر طرد قمه‌زنی علنی رویکردی متفاوت را انتخاب کرده و همسو با این جریان خاص اقدام به انتشار گزارش‌هایی در حمایت از قمه‌زنی و انعکاس این دیدگاه کرد.

دیدگاه این جریان در کشوهای منطقه با راه‌اندازی حوزه‌های خاص به یکباره در حال گسترش سازمانی است هرچند که تا به حال با موج جدی مخالفت‌های مردمی مواجه بوده است. این جریان اخیراً در رسانه‌های خود به تخریب برخی جریانات مذهبی و مراجع عظام تقلید به صورت جدی پرداخته است. دیدگاه‌های این جریان تا حد زیادی همسو با مواضع انجمن حجیته  و دیدگاه‌های انحرافی آنان است. تفرقه میان جریانات شیعی یکی از خطرناک‌ترین اقدامات این جریان برشمرده شده است. رویکردی که با استقبال رسانه‌هایی همچون سی‌ان‌ان، بی‌بی‌سی و... مواجه شده است.


منبع:تسنیم

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
0
1
عجب......................................جالبه......................................
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین