عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۳۸۶
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
جذابیت، اختصار و مفاهیم بلندی که از احادیث معصومین و مقدمات و معارف امام عصر(ع) نشأت گرفته، باعث می‏شود که خواننده بی‏آنکه احساس خستگی و کم‏حوصله‏گی کند، کتاب را چونان شربتی شیرین تا آخر سر بکشد.
عقیق:از حضرت ولیّ عصر(عج) سخن گفتن، همیشه شیرین و دلنشین و حرکت‎‏ و امید آفرین است، به ویژه آنکه سخنگویش کسی باشد که خود در راه تبلیغ اسلام ناب محمدی(ص)، پا بر سر جان خویش گذاشته و شربتی شیرین از باده شهادت نوشیده باشد. در پیشگفتار کتاب که به قلم رضا لک زایی نوشته شده، هفت فصل کتاب، اینگونه معرفی شده است:
این اثر در هفت فصل کوتاه، اما پرمحتوا سامان یافته است. جذابیت، اختصار و مفاهیم بلندی که از احادیث معصومین(ع) نشأت گرفته باعث می‏شود که خواننده بی‏آنکه احساس خستگی و کم‏ حوصله‏ گی کند، کتاب را چونان شربتی شیرین تا آخر سر بکشد.
در فصل اول، درباره اهمیت شناخت امام یعنی نخستین و کلیدی ‏ترین وظیفه‏ای که هر شیعه منتظر و دلداده در مورد امام خویش دارد، و در روایاتی متعدد هم بر این معنی تأکید شده است، آمده و سپس راجع به مفهوم پرشور و حرکت‏آفرین انتظار و چشم به راه بودن حضرت اباصالح المهدی سخن گفته شده است.
پس از معرفت، نوبت محبت است؛ از این رو در فصل دوم از ضرورت عشق و محبت و مودت نسبت به امام عصر(عج) بحث شده و در ادامه راههایی که منتهی به منزل دوستی با امام حاضر ناظر می‏شود، نشان داده شده است.
شرط محبت وفاست، و در فصل سوم ابر سخن در وادی با طروات وفا و میثاق و عهد و پیمان باریدن گرفته است.
پس از تحکیم پیمان، نوبت پاکی درون است که در فصل چهارم با عنوان خودسازی به آن پرداخته شده است. در وادی وفا، آراسته و پیراسته و آماده باید وارد شد، آراسته به خوبی‏ها و پاکی‏ها و و پیراسته از بدی‏ها و تیرگی‏ها؛ که در فصل پنجم با عنوان آماده ظهور از آن بحث شده است. باشد که گذر از پل پاکی و خودسازی و این آمادگی مقدس، ما را به محضر آن پاک طینتِ پاک نهاد، رهنمون شود.
در فصل ششم دوباره به انتظار پرداخته شده است. آن انتظار ابتدای راه بود و این انتظار پایان راه. انتظار ضد یأس و ناامیدی است، پس هر چه انتظار شدیدتر باشد آمادگی و مهیا شدن قوی‌تر خواهد بود. چنان که هر چه محبت شدیدتر و دوستی بیشتر باشد مهیا شدن برای دیدار محبوب زیادتر می‌شود و فراقش دردناک‌تر. بنابراین مؤمنی که منتظر مولایش باشد هر قدر که انتظارش شدیدتر باشد، تلاشش در آمادگی برای آن به وسیله پرهیز از گناه و کوشش در راه تهذیب نفس و پاکیزه کردن درون از صفات نکوهیده و به دست آوردن خوی‌های پسندیده بیشتر می‌شود و بی‌تردید، هر چه انتظار بیشتر باشد صاحب آن، مقام و ثواب بیشتری نزد خدای عز و جل خواهد داشت. به این ترتیب این انتظار، تمامی منزل‏های قبلی را به همراه دارد. گویی طوافی را به پایان رسانده‏ای وقتی که در مقصد به مبدأ رسیده‏ای.
و در فصل پایانی از پایان یافتن انتظار و تشکیل حکومت جهانی حضرت حجت می‏خوانیم که به یاری خداوند جمهوری اسلامی ایران و شکوفه بیداری اسلامی که اکنون شکفته شده، مقدمه آن حکومت سراسر نور است.
شایان ذکر است، "خورشید پنهان" تألیف حجت الاسلام شهید نعمت الله پیغان به همت مؤسسه فرهنگی هنری عرشیان کویر تاسوکی و با همکاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) زاهدان و مرکز تخصصی مهدویت قم، همزمان با میلاد حضرت ولی عصر(ع) در شعبان المعظم 1433(تیرماه 1391) در 10 هزار نسخه منتشر شد.


منبع:شبستان
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین