عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۳۰۷
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۱
اختلاف‌اندازي و تفرقه‌افكني از جمله اصول و مباني سياست غرب براي دنياي غيرغرب محسوب مي‌شود.

عقیق:اختلاف‌اندازي و تفرقه‌افكني از جمله اصول و مباني سياست غرب براي دنياي غيرغرب محسوب مي‌شود. آنان با تقسيم جهان به خودي و غيرخودي هرآنكس را كه با آنان پيمان همبستگي و وابستگي امضا كرده باشد از خود مي‌دانند و هر دولتي را كه بخواهد مستقل از غرب و شرق زندگي كند، غيرخودي مي‌نامند. سياست غرب وحشي براي دسته دوم مجموعه‌اي از خباثت‌ها و خيانت‌ها را شامل مي‌شود كه از پررنگ‌ترين زيرمجموعه‌هاي آن اختلاف‌اندازي است. اين سياست غربي‌ها كه با تمسك به اهداف تاريك خود هر وسيله‌اي را توجيه مي‌كنند، ريشه در دوران استعمار قديم دارد و با شدت و حدتي چند برابر براي جهان اسلام نيز دنبال مي‌شود و امريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي به عنوان سردمداران اين جنايت، دشمنان اسلام و مسلمانان را زير سايه و پرچم خود به اتحاد و اجتماع حقيقي و حقوقي و نيابتي رسانده‌اند. اين اختلافات هرچند تاكنون آسيب‌هايي را به مسلمانان واقعي و حتي اسمي وارد كرده، اما هنوز دشمنان را به هدف نهايي خود كه نابودي و محو اسلام ناب از كره خاكي است، نرسانده و سفره اسلام امريكايي را به طور كامل در سطح جهان پهن نكرده است.

راهپيمايي اربعين حسيني، بزرگ‌ترين اجتماع مسلمانان

در اين اوضاع و احوال و در طول تلاش دشمنان براي بخش بخش كردن اسلام به فرقه‌هاي تندرو و تكفيري و وهابي كه در قالب اسلام امريكايي مي‌گنجند و هيچ سنخيتي با اسلام ناب ندارند، شاهديم در اوج اختلافات اسلام امريكايي با اسلام ناب و تهديدات و كشتارهاي ناجوانمردانه مسلمانان واقعي، بزرگ‌ترين تجمع مذهبي مسلمانان كه مي‌توان از آن به عنوان بزرگ‌ترين اجتماع تاريخ و جهان ياد كرد، در راهپيمايي اربعين حسيني امسال اتفاق افتاد و تكفيري‌ها را خلع سلاح كرد. جمعيتي بالغ بر 20 ميليون نفر كه همگي با درآميختن عشق و عقل و ايمان و اخلاص، قدم قدم ثانيه‌هاي قلب خود را با خاك كربلا تنظيم كردند و با پاي پياده مسافتي طولاني را تا بارگاه ملكوتي اباعبدالله (ع) پيمودند تا ثابت كنند بقاي محرم و صفر و عزاداري سالار شهيدان پس از حدود 1400 سال، هرگونه مانع در مسير اسلام را زدوده و هيچ تهديد، سلاح، تهمت و توهيني به ساحت مسلمانان كارساز نيست.

گستردگي جمعيت راهپيمايان اربعين حسيني به قدري بود كه به گواه و گزارش رسانه‌هاي مختلف خبري با آغاز حركت ميليوني زائران از نقاط مختلف دنيا به سوي كربلا، بزرگ‌ترين راهپيمايي تاريخ و جهان شكل گرفت. اين همدلي و وحدت دنياي اسلام كه در اوج تهديدات و تحقيرها عليه مسلمانان شكل گرفت، به گونه‌اي بود كه برخي زائران از دورترين نقاط و حتي از قاره امريكا و اتحاديه اروپا كه از جمله مراكز برنامه‌ريزي عليه دنياي مادي و معنويات اسلام به شمار مي‌آيد نيز به خيل عظيم عاشقان امام حسين (ع) پيوسته بودند. افزايش زائران حسيني در روزهاي منتهي به اربعين در حالي بود كه چند اقدام تروريستي نيز رخ داده بود و به طور مثال يك دستگاه اتوبوس حامل زائران پاكستاني كه به مناسبت ايام عزاداري ابا عبدالله حسين(ع) رهسپار بغداد شده بودند هدف حمله تروريست‌هاي تكفيري قرار گرفت و در آتش سوخت يا در حادثه ديگري چهار خمپاره از جهتي نامشخص تجمع زوار در منطقه بغداد، خيابان «احمد الوائلي» واقع در مركز شهر كربلا را هدف قرار داد. تمام اين اتفاقات در حالي رخ داد كه به موازات آن بر حجم زائران حسيني افزوده مي‌شد و تصويري واقعي از سخن امام راحل ما را بر لوح تاريخ و اسلام سياسي متجلي كرد كه فرمودند: «و هرچه ستمكاري بيشتر باشد، دين عدل بيشتر تأييد مي‌شود. ظالم با اعمال ظالمانه خودش دين عدل را تأييد مي‌كند؛ و لايزال اينطور بوده است.. . . اين انقلاب بايد زنده بماند، اين نهضت بايد زنده بماند و زنده ماندنش به اين خونريزي‌هاست. بريزيد خون‌ها را؛ زندگي ما دوام پيدا مي‌كند. بكشيد ما را؛ ملت ما بيدارتر مي‌شود. ما از مرگ نمي‌ترسيم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه نداريد. . . . منطق شما ترور است! منطق اسلام ترور را باطل مي‌داند. اسلام منطق دارد.»

تروريست‌هاي دست پرورده امريكا، قاتل مسلمانان

اجتماع ميليوني مسلمانان كه باعث ترس و رعب دشمنان و نقش بر آب شدن نقشه‌هاي آنان مي‌شود، هر‌چند كه شايد از حجم جنايات و فعاليت‌هاي آنان در امتداد اختلاف افكني عليه مسلمانان نكاهد، اما همانطور كه امام راحل فرموده‌اند ستمكاري و ظلم آنان نشانه تأييد اسلام است و افكار عمومي با مشاهده واقعيات جهان به اين حقيقت پي مي‌برد. تصويري كه اين روزها بسياري از قدرت‌هاي جهان سعي دارند از اسلام نشان دهند، در ميان افكار عمومي مقبوليت نداشته و مردم در اقصي نقاط دنيا با هر ديني كه باشند خواه ناخواه در امور زندگي خود با عقل و منطق سر و كار دارند و بر همين اساس متوجه مي‌شوند تصوير خشني كه در برخي نقاط دنيا از اسلام و به نام اسلام معرفي مي‌شود زاييده اسلام امريكايي است كه به دست تكفيري‌ها‌ي‌دست‌پرورده امريكا و حاميانش، امروز در سوريه و فردا در ساير نقاط دنيا وحشت به پا مي‌كنند. تروريست‌هاي سوريه كه چند سالي است به نام اسلام و با فرياد الله اكبر سر مي‌برند هماناني هستند كه به صحابه پيامبر (ص) و يار و ياور اميرالمومنين (ع) هم رحم نكردند و با اقدام هتاكانه و نبش قبر آن شخصيت تاريخ اسلام، هيچ ارزش و اهميتي براي اسلام واقعي قائل نيستند و تنها در مسيري حركت مي‌كنند كه به آنان ديكته مي‌شود و به اميد چند دلار و سلاح امريكايي و اروپايي به انجام هر جرم و جنايتي از جمله كشتار مسلمانان روي مي‌آورند و سعي دارند طبق برنامه و دستور در زمين اسلام، درخت اختلاف بكارند.

اتحاد و وحدت مسلمانان براي رسيدن به هدف

اين فرقه‌سازي‌ها و بخش بخش كردن اسلام توسط دشمنان اسلام، در بعدي عميق‌تر استراتژي غرب براي اختلاف‌افكني ميان شيعه و سني است. از همين رو همواره رهبر معظم انقلاب بر آگاهي نسبت به اين مسائل و ضرورت وحدت ميان شيعه و سني و پرهيز از هرگونه رفتار و گفتاري كه باعث اختلاف‌افكني شود، تأكيد كرده‌اند. امروز تمام شواهد و حقايق حاكي از آن است كه امريكا و حاميانش با نقض حقوق بشر نه‌فقط در خصوص مسلمانان كه در مورد تمام افراد بشر كه مخالف آنها بينديشند، سعي در قدم گذاشتن در مسير استعمار نو دارند. دشمنان با خشونت از نوع سخت و نرم سعي دارند بزرگ‌ترين مخالفان سلطه ظلم بر عالم را از لحاظ وجودي و فكري محو كنند و يكي از بهترين گزينه‌ها و وسيله‌هايشان در راستاي رسيدن به اين هدف تاريك آن است كه از دور آتش اختلاف را به ميان مسلمانان بيندازند و سپس بر شعله‌هاي آن بدمند و از دور تماشاگر دعوا و جنگ ميان مسلمانان باشند و حال آنكه اتاق فرمان خشونت و ترور در آن سوي مرزهاست.

در برابر تمام اين برنامه‌ريزي‌ها، اراده مسلمانان در طول تاريخ ثابت كرده است كه امت عاشورايي ذلت نمي‌پذيرد و با تشخيص اسلام ناب از اسلام امريكايي راه خود را پيدا مي‌كند. راهپيمايي روز اربعين صحنه ديگري بود از خروش مسلمانان كه تماماً قلب خود را حول يك محور متحد كردند و با پاي پياده به سوي معشوق خود دويدند. حال دشمنان ما هر چند كه از ميان احمق‌ها هستند، اما اگر اندكي توان استفاده از قوه عقلانيت را داشته باشند به اين واقعيت پي مي‌برند كه مسلمانان واقعي به دنبال رد پاي گرگ‌ها در مسير اختلاف افكني حركت نمي‌كنند و با اتحاد و حفظ وحدت براي دفاع از آرمان‌هاي خود يكپارچه به سوي هدف مي‌شتابند.

 

منبع:جوان آنلاین
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین