عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۲۴۵
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶
معاون تبلیغات آستان قدس رضوی گفت: در دهه آخر صفر امسال بیش از 10 میلیون نفر به شهر مشهد تشرف می‌یابند که 500 هزار نفر آن خارجی هستند.
عقیق:حجت‌الاسلام سید جلال حسینی  در نشستی خبری که به مناسبت دهه آخر صفر در حرم رضوی برگزار شد، اظهار داشت: این ایام فرصت مناسبی برای آگاهی و الگوبرداری از چگونه زیستن مسیر سعادت است و امروز با وجود اینکه برخی تلاش می‎کنند این شور به اهل بیت(ع) را کاهش دهند اما همه ساله با شکوه‌تر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 10 میلیون زائر در این دهه به مشهد تشرف می‌یابند، افزود: در دهه پایانی صفر بیش از 3 هزار هیئت عزاداری از داخل و خارج کشور در مشهد حضور می‌یابند و همچنین حدود 400 برنامه تبلیغی، مذهبی و فرهنگی برای زائرین در این دهه برگزار خواهد شد که 1500 برنامه آن در حرم رضوی برگزار خواهد شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه 16 جلسه گفتمان دینی برای زائرین و هیئت‌ها برگزار می‌شود، اضافه کرد: 500 حلقه معرفت دینی نیز ویژه خواهران و برادران به طور شبانه‌روزی تشکیل خواهد شد و همه روز بعد از اذان صبح از هیئت‌های مذهبی با صرف صبحانه پذیرایی خواهد شد.

وی بیان داشت: برنامه قرآنی نیز در شب شهادت امام رضا(ع) از ساعت 22:30 تا 24 در رواق امام‌خمینی(ره) با حضور قاریان برتر کشوری برگزار می‌شود که از شبکه قرآن نیز به صورت زنده پخش خواهد شد.

حسینی ادامه داد: با شکوه‌ترین اجتماع عزاداران رضوی با حضور بیش از صد هزار نفر در صحن جامع رضوی در روز یازدهم دی ماه بعد از از نماز ظهر و عصر برگزار خواهد شد.

وی در خصوص برنامه ویژه شهادت امام هشتم(ع) بیان داشت: برنامه روز شهادت امام‌رضا(ع) بعد از نماز صبح با حضور مداحان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود و مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت امام هشتم(ع) در یازده دی با حضور خدام، زائرین و شخصیت‌های اجرایی و مذهبی کشوری و استانی در صحن انقلاب برگزار خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه بیش از 500 هزار زائر خارجی در این دهه در مشهد حضور می‌یابند، تصریح کرد: در این دهه بیش از 100 برنامه به زبان‌های اردو، عربی و آذری انجام می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان قدس رضوی در پایان در ارتباط با زائرین پیاده خاطرنشان کرد: در این دهه بیش از 150 هزار نفر زائر پیاده به مشهد عزیمت می‌کنند که توسط 31 ایستگاه خدمات فرهنگی در سطح استان مورد استقبال قرار می‌گیرند.


منبع:قدس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین