عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۲۳۳
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
سخنرانی حجت الاسلام عبدالحمید شهاب و مداحی حاج حمید بهاری در هیئت حضرت علی اصغر(ع)
امام صادق فرمود: لا اله الا الله، زمانی درست است که تسلیم منطق امامت و ولایت باشیم، الان تکفیری در شهر حمص با تیر یک زن حامله را کشتند و بعد شکم مادر را شکافتند و بعد بچه را بلندش کرد گفت: هذا عمل الصالح..
صوت مداحی حاج حمید بهاری


عقیق: مراسم عزاداری شام اربعین در هیئت حضرت علی اصغر(ع) با سخنرانی حجت الاسلام عبدالحمید شهاب و مداحی حاج حمید بهاری برگزار شد.

نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام شهاب را بخوانید:

*قرآن کریم هدف از آفرینش انسان ها را عبودیت رب العالمین بیان می کند(وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ) بشر خلق نشد مگر برای برای بندگی خدا، با توجه به فرمایش امام صادق به این استنباط می رسیم که بندگی خدا یک زمینه است برای کسب معرفت الهی و رسیدن به قرب الهی.

*آسیه هسر فرعون است ولی در مناجات با خدا می گوید خدایا یک جایگاه نزد خودت در بهشت به من عطا کن، اگر قرار است کسی به این مقام عالی برسد باید وسیله برای رسیدن به مقصد داشته باشد و دیگر اینکه باید در طریقی حرکت کند که بداند حتما به مسیر می رسد و باید دنبال کوتاه ترین راه باشد چون ما فرصتی نداریم، زمان کم است.

 *از امام صادق پرسیدند در مورد عمل صالح، حضرت فرمودند: عمل صالح شناخت ائمه است، اگر نماز را عمل صالح می دانید بدانید که باید سایه امامت بر آن باشد تا مقبول واقع شود، که بعد از 14 قرن کنار قبر پیغمبر درحال نماز هستی اگر حدث اصغر از تو سر زد نگویی انتظر دقائقا بعد مردم را رها کنی و بروی برای تجدید وضو دوباره برگردی نماز را ادامه دهی!(اشاره به کلیپ معروف)

 *61 هجری سی هزار نفر ایستادند در برابر امام حسین همه آنها اهل نماز و فرائض بودند، حمید بن مسلم  می گوید: من در خیمه های سپاه دشمن رفتم در پیشانی برخی از آنها آثار زجر عبادت بود، پیشانی آنها مثل زانوی شتر پینه بسته بود.

 *تاخیر نماز ظهر عاشورا را آنها تقبیح می کنند، ولی همان هایی که سر وقت نمازشان را می خواندند ظهر عاشورا سر از تن پسر پیغمبر جدا کردند.

 *امام صادق فرمود: لا اله الا الله زمانی درست است که تسلیم منطق امامت و ولایت باشیم، الان تکفیری در شهر حمص با تیر یک زن حامله را کشتند و بعد شکم مادر را شکافتند و بعد بچه را بلندش کرد گفت: هذا عمل الصالح، در آیین کدام پیامبر چنین چیزی عمل صالح محسوب می شود؟


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین