عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۱۶۴
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷
حضور ميليون‌ها زائر اربعين حسيني در كربلاي معلي، يكشنبه شب به اوج خود رسيده و اين در حالي است كه گزارش‌هاي رسمي حاكي از آن است كه طي ۱۰ روز گذشته حدود ۲۰ ميليون نفر از مبادي اين شهر مقدس، عبور كرده اند.
عقیق:حضور ميليون‌ها زائر اربعين حسيني در كربلاي معلي، يكشنبه شب به اوج خود رسيده و اين در حالي است كه گزارش‌هاي رسمي حاكي از آن است كه طي ۱۰ روز گذشته حدود ۲۰ ميليون نفر از مبادي اين شهر مقدس، عبور كرده اند.

۲۰ يا ۳۰ ميليون چه فرقي دارد؟ اين قدرت عشق به زيباترين حماسه تاريخ است. چه تفاوتي دارد براي آنها كه براي همدردي با زينب، براي تسليت به مناسبت اربعين حسين و كربلائيان پياده به كربلا مي‌روند.

مردم آمار اعلام شده درباره زائران امسال اربعين را صحيح ندانسته و معتقدند كه در طول ۱۰ – ۱۲ روز گذشته بيش از ۳۰ ميليون زائر وارد كربلا شده و بعد از زيارت آنجا را ترك كرده اند.

كدام آمارها درست است، خيلي مهم نيست، مهم اين است كه در تمام ۱۰-۱۲ روز گذشته، رود عظيم انساني از نجف به كربلا و نيز از بغداد به كربلا حتي براي ساعتي قطع نشده و مردم عراق دسته دسته از دورترين مناطق تا حاشيه اي‌ترين نقاط اين كشور و از ميان ناامني ها، خود را به كربلا مي‌رسانند.

براي شركت در مراسم اربعين حسيني، بايد از ميان خودروهاي انفجاري و برخي آدم‌هاي مريض انتحاري عبور كنند. در بعضي نقاط هم مورد حمله مسلحانه قرار مي‌گيرند. حتي براي زائران خارجي هم اوضاع بهتر نيست. خيلي از آنها هم در معرض عمليات تروريستي هستند. با اين حال، آخرين گزارش‌ها حاكي از ازدحام شديد در پشت مرزهاي ايران است.

در مدت ۱۵ روز گذشته، بسياري از دستجات هنگام عبور از بغداد مورد حمله قرار گرفتند، اما هنوز منابع رسمي عراق آمار جمع بندي شده اي از تعداد شهداي اربعين امسال ارائه نداده اند.

در ميان زائراني كه ديشب در هواي سرد از مسير بغداد راهي كربلا بودند، كودكان و نوجوانان حضوري كاملا برجسته داشتند. حتي خردسالاني كه لاي پتو پيچيده شده بودند و در كالسكه قرار داشتند.

لباس‌هاي اسپورت به تن مي‌كنند، با دمپايي بدون باروبنديل، بدون تكلف و تشريفات وارد كربلا مي‌شوند و زيارت كرده و بدون فوت وقت بر مي‌گردند.

هيات‌هاي مذهبي و عزاداران حسين هم مسير بغداد به كربلا و نجف به كربلا را با ايجاد ايستگاههاي صلواتي با انواع غذا، ميوه، شيريني جات و نوشيدني ها، از وضعيت جاده خارج كرده اند و گويي در حاشيه يك شهر طويل قدم مي‌زني؛ حالا فاصله اش ۱۱۰كيلومتر باشد، يا ۸۰ كيلومتر!

در حالي كه براساس تقويم عراقي، تا اربعين حسيني، در روز سه شنبه، ساعاتي بيش نمانده، جمعيت همچنان از دو ورودي بغداد و نجف وارد كربلا مي‌شود.

اين در حالي است كه امسال سيستم اتوبوسراني و نيز شبكه راه آهن بغداد- بصره هم به امر نقل و انتقال زائران اختصاص يافته است. براي امسال، روزانه ۴ هزار زائر از بغداد به كربلا انتقال يافته است؛ اين را «طالب حمزه» رييس ايستگاه قطار، در حالي كه جوانان و نوجواناني را نشان مي‌داد كه بر سقف قطار و يا ميان واگن‌ها جا خوش كرده بودند، بيان كرد.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین