عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۱۲۸
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۴
مدیر حوزه‌های علمیه در سالگرد ارتحال آیت‌الله تهرانی:
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به سفارش امام خمینی(ره) مبنی بر حضور آیت‌الله تهرانی به عنوان استاد اخلاق در پایتخت گفت: حاج‌آقا مجتبی شاگرد ویژه امام بودند و در سن 25 سالگی مورد اعتماد حضرت امام قرار داشتند.

عقیق:مراسم نخستین سالگرد رحلت آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی، پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام حجازی (نماینده رهبر معظم انقلاب)، شیخ مرتضی تهرانی (برادر آقا مجتبی)، آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری، حجت‌الاسلام رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سردار احمدی‌مقدم، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو و دیگر شخصیت‌های علمی، مذهبی و کشوری در مسجد جامع بازار تهران برگزار شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری سخنران این مراسم در ابتدا ضمن بیان مقدمه‌ای در باب تجلیل و تکریم انسان در قرآن گفت: قرآن کریم از انسان به عنوان خلیفة‌الله یاد می‌کند و او را جانشین خدا در زمین می‌داند. البته این انسان ذوابعاد است و گاهی گرفتار غریزه و شهوات می‌شود.

وی سپس از عقل و انبیاء به عنوان هدایتگران انسان یاد کرد و دسته سوم از راهنمایان را «فقها و علم» برشمرد.

استاد حوزه علمیه در تبیین این جایگاه گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند قلم علما از خون شهدا بالاتر است، چنانچه در جامعه هم می‌بینیم وقتی حادثه‌ای مردم و مملکت را تهدید می‌کند، همه فتنه‌ها با یک پیام نیم سطری خاموش می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری، سپس به شخصیت عالم عامل و فقیه فقید حضرت آیت‌الله مجتبی تهرانی اشاره کرد و گفت: ایشان شاگرد ویژه امام(ره) بودند و از سن 25 سالگی مورد اعتماد حضرت امام قرار گرفت.

حسینی بوشهری افزود: آیت‌الله تهرانی تا سه سال به همراه امام در نجف در تبعید به سر بردند اما به سفارش امام به عنوان استاد اخلاق به تهران آمدند و 40 سال در مسجد بازار به ساده‌ترین بیان‌ها مباحث اخلاق اجتهادی را مطابق با فتاوای علما برای مردم بیان کردند.

وی با اشاره به اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر آیت‌الله تهرانی ادامه داد: حاج‌آقا مجتبی تهرانی مورد علاقه امام و رهبری بودند و رهبر انقلاب هم از ایشان به عنوان ستاره‌ای که در تهران می‌درخشید، با احترام یاد می‌کردند.

حسینی بوشهری در پایان به بازگویی خاطره‌ای از شاگرد آیت‌الله تهرانی پرداخت و گفت: یکی از شاگردان ایشان محضر آیت‌الله سیستانی رفته بود. آیت‌الله سیستانی در این دیدار فرموده بودند: شیعه یک ایران دارد، ایران یک تهران دارد، تهران یک خیابان ایران دارد و خیابان ایران یک حاج‌آقا مجتبی تهرانی.


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین