عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۸۰۱۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳
روضه فنا مشتمل بر مباحثی همچون حضور قلب و اقسام آن، حضور تفصیلی عند العباده، تفکر در نماز، حضور در معبود و حضور قلب معصومین (ع) در نماز روانه بازار نشر شد.
کتاب روضه فنا

عقیق:ناصر بابا محمدی، مدیر انتشارات اسوه با اعلام انتشار "روضه فنا" گفت: سید صادق فاضلیان تنظیم کننده این اثر، گوشه ای از سخنرانی های مرحوم آیت الله آخوند ملا احمد همدانی از بزرگان حوزه علمیه همدان و عارفان وارسته را تدوین و در هشت بخش کتاب کرده است.

وی افزود: سخنان این عالم فرزانه در مطالبی همچون حضور قلب و اقسام آن، حضور تفصیلی عند العباده، تفکر در نماز، حضور در معبود، حضور قلب معصومین در نماز، معنای امانت و مصادیق آن، انفاقات واجب، ارتباط سه نشئه نفس، قوه علمیه و عملیه، حکمت نظری و عملی، مراتب حکمت عملیه و خطبه امتحان اصحاب، به تشریح سلوک عرفانی می پردازد.

مدیر انتشارات اسوه تصریح کرد: همچنین حبل الله و نعمت الفت، امر به معروف و نهی از منکر، مراحل هفت گانه نفس، مراحل خلقت انسان، نفس لوامه، اعمال انسان و خیرات برای اموات، افضل الاعمال، عبادت خدا و احترام به والدین، خوف از خدا، عذاب های روحانی آخرت و آیات الهی و صابران خرد، از دیگر عناوینی است که در این اثر به چشم می خورد.

به گفته وی در بخشی از کتاب "روضه فنا" عنوان شده است: "بعضی از کارهایی که انسان در دنیا می کند قائم به بدن است؛ مثلا با چشم می بیند، با دست از ایتام دستگیری می کند یا سیلی به صورت کسی می زند، با پا به مجلس فسق و فجور یا به مجلس عبادت می رود. پس بعضی از عبادت بدنی است، خدا برای عبادات بدنی ثواب می دهد، اگر نماز بخوانید، روزه بگیرید، زکات و خمس بدهید، مکه بروید، دستگیری از بیچاره ها کنید، خدا عوض می دهد که همان آن ثوابش است. اگر شخص کارهای زشت انجام دهد، دروغ بگوید، غیبت کند، بد اخلاق است، اینها گناهان بدنی است که عقاب و عذاب دارد، عبادات بدنی علاوه بر ثواب و عقاب، موجب حصول ملکات نیک می شود که مهم این ملکات است و اعمال زشت و بد باعث حصول ملکات خبیثه می شود. یکی از عذاب های سخت عالم برزخ و عالم قیامت همین ملکات آدمی است."

بابا محمدی یادآور شد: چاپ دوم "روضه فنا" در 239 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و بهای 6 هزار و 500 تومان به تازگی از سوی انتشارت اسوه منتشر شد.


منبع:شبستان

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین