عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۸۵۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۴
حاج محمد طاهری،حاج سعید حدادیان، کربلایی نریمان پناهی و حاج احمد نیکبختیان در حسینیه فاطمه زهرا(س)
دشمن اهل بیت(ع) اینطور می پسندد که سالک عاشورایی با لباس مشکی که برای امام حسین(ع) می پوشد، دست به خلاف بزند چون به این باور می رسد که این فرد هنوز در مبانی اش مشکل دارد.

گزارش تصویری مراسم

صوت مراسم

عقیق: مراسم شب 15 صفر ، سه شنبه شب با حضور جمعی از عزادارن حسینی در حسینیه فاطمه زهرا(س) برگزار شد .

به گزارش عقیق در این مراسم حجت الاسلام سید عبدالحمید شهاب سخرانی کرد و حاج محمد طاهری، ،حاج سعید حدادیان،  کربلایی نریمان پناهی، حاج احمد نیکبختیان، محمد حسین حدادیان و کربلایی حسین طاهری مداحی کردند. 

در ادامه نکاتی از سخنان حجت الاسلام شهاب را بخوانید:

-وقتی در مرحله سولک معنوی به سمت جلو حرکت می کنیم کار برایمان سخت می شود. چون داریم به یک وسعتی نزدیک می شویم که جای هیج خطا و اشتباهی وجود ندارد و از این آدم هیچ گونه لغزشی را نمی پذیرند.

-به برکت امام حسین(ع) انسان ظرفیتش بیشتر می شود. لذا در اصحاب هم که طبقه بندی می کنیدبین  افرادی مثل جبیب بن مظاهر یا مثلا مسلم بن عوسجه خیلی فاصله ظرفیتی وجود دارد. به برکت سید الشهدا این ظرفیت حاصل می شود که انسان به درجه بالایی برسد .

-دشمن اهل بیت(ع) اینطور می پسندد که سالک عاشورایی با لباس مشکی که برای امام حسین(ع) می پوشد، دست به خلاف بزند چون به این باور می رسد که این فرد هنوز در مبانی اش مشکل دارد. اگر گریه کن امام حسین(ع) هستید، باید حساس ترین خصلت سالک یعنی بصیرت را داشته باشید.

-در جلسات عزاداری امام حسین(ع) به دنبال خود آگاهی باشید و یقین کنید در این مرحله دشمن دیگر نه توانمند است و نه با هیچ وسیله ای می تواند شما را شکست دهد. مقدمه بصیرتی که در میدان کارزار با دشمن به کار می آید دو چیز است؛اول بصیرت اخلاقی دوم بصیرت دینی.

-امیر الموئمنین علی(ع) ویژگی های انسان بصیر را اینطور بیان می فرمایند: شخص بصیر معیار سنجی می کند و زود تصمیم نمی گیرد بلکه تفکر میکند. نگاه انسان بصیر قشری نیست.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین