عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۸۴۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۱
پياده روي اربعين ميعادگاه شيعيان(۲)؛
در اين مسير كه بايد به آن نام عشق داد و مسير عشقش خواند، پير، جوان، زن، كودك، جانباز، معلول و از همه نوع نژادي حضور دارند كه عشق به امام حسين(ع) نژاد نمي شناسد و در اين عشق همه با هم برابرند.

عقیق: با پاي پياده عزم سفر كرده ايم، سفري كه نتيجه آن را مي‌دانيم و اميد بسته ايم كه آن حضرت به واسطه اين امر ما را در درگاه الهي شفاعت كند و بركات اربعين نصيبمان گردد.

زيارت مضجع شريف اباعبدالله الحسين(ع) در روز اربعين پاداش سه روز و دو شب پياده روي افرادي است كه به عشق سالار شهيدان از خانه و زندگي خود زده اند و در مسيري طولاني نجف اشرف را به سمت كربلاي معلي طي مي‌كنند.

در اين مسير كه بايد به آن نام عشق داد و مسير عشقش خواند، پير، جوان، زن، كودك، جانباز، معلول و از همه نوع نژادي حضور دارند كه عشق به امام حسين(ع) نژاد نمي‌شناسد و در اين عشق همه با هم برابرند.

اينجا هم پياده از عشق حسين بن علي(ع) لذت مي‌برد و هم كساني كه در بين راه حضور دارند و از زائران با انواع خوراكي‌ها و نوشيدني‌ها پذيرايي مي‌كنند؛ اينجا همه دل در گروه عشق حسين(ع) دارند.

هرچند بيشتر زائران مسير نجف تا كربلا را براي پياده روي انتخاب مي‌كنند و از هر نقطه خود را به اين شهر مي‌رسانند، اما هستند كساني كه از فرسنگ‌ها فاصله دورتر هم با پاي پياده خود را به نجف اشرف رسانده اند تا پس از زيارت امام علي بن ابي طالب(ع) راهي كربلا شوند.

زائران از مسير اصلي كه از انتهاي بازار بزرگ نجف(سوق الكبير) به سمت پلۀ ثوره العشرين رفته و از آنجا به سمت چپ تغيير مسير داده و اين مسير مستقيم تا كربلا ادامه دارد، پياده روي خود را آغاز مي‌كنند كه از اين مسير و از انتهاي بازار بزرگ نجف، تيرهاي برق شماره گذاري شده اند.

اگر براي نخستين بار با پاي پياده عزم كوي يار كرده باشي، شايد در نگاه نخست با خود بگويي كه تيرهاي شماره گذاري شده آغازگر مسير است، در حالي كه اينها، تيرهاي اصلي اتوبان نيست و از انتهاي بازار تا اول اتوبان ۱۸۲ تير برق شماره گذاري شده است.

پس از گذراندن ۱۸۲ تير كه فاصله تقريبي بين هر كدام هم ۵۰ متر است، تازه به طريق يا حسين يعني تير شماره ۱ مي‌رسيم كه از طريق يا حسين تا حرم قمر بني هاشم اين تيرها با رنگ قرمز، از شماره ۱ تا ۱۴۵۲ شماره گذاري شده اند.

پس زواري كه حرم تا حرم پياده روي مي‌كنند در مجموع ۱۶۳۴ تير برق را بايد طي كنند تا به حرم باب الحسين يعني قمر بني هاشم ابوالفضل العباس(ع) برسند و براي زيارت اباعبدالله الحسين(ع) اذن دخول بگيرند.

ادامه دارد...


منبع:حج


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین