عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۸۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۴
آیت‌الله خاتمی:
عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان به تشریح سه رکن مهم نهضت حسینی، ابعاد و اثرگذاری هر یک از آنها پرداخت.

عقیق: آیت‌الله سید احمد خاتمی، طی سخنانی در همایش "زینب کبری(س)، اسوه حیات" که در موسسه آموزش عالی بنت الهدی قم برگزار شد، با اشاره به این که نهضت عاشورایی امام حسین(ع)، سه رکن مهم داشت، گفت: بی شک رکن اول این نهضت الهی، وجود مقدس سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی امام حسین(ع) را موجب عظمت و قداست نهضت عاشورا برشمرد و افزود: بالاترین و مهم ترین درسی که از کربلای حسینی می توان گرفت، درس ولایت مداری و اخلاص در راه خدا و مسیر مقدسی است که پروردگار برای ما مشخص کرده است.

امام جمعه موقت تهران، رکن دوم این نهضت را اصحاب و یاران سیدالشهدا(ع) عنوان کرد و گفت: اصحاب و یاران امام(ع) که خود ایشان به آن ها مدال وفادارترین یاران را دادند بعد از امام(ع)، در ماندگاری نهضت حسینی و برافراشته ماندن این پرچم، تا قیام قیامت نقش مهم و کلیدی داشته و دارند.

وی رکن سوم این نهضت را امام زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س) برشمرده و بیان داشت: بدون هیچ تردیدی اگر رکن سوم نبود، اساساً پیام عاشورا به نسل‌های بعدی نمی رسید و به تعبیر همان شاعر، کربلا در کربلا می ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که مدیریت بحث اسارت کاروان به سمت کوفه و شام با امام سجاد(ع) بود، گفت: آنچه که بیش از همه چیز باید مورد توجه قرار گیرد ولایت‌مداری حضرت زینب(س) در برابر امام حسین(ع) و بعد امام سجاد(ع) است و هر کس که می‌خواهد زینب گونه زندگی کند، نمی تواند بدون ولایت زینبی باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به دوران اسارت حضرت زینب(س)، اظهار داشت: در سراسر اسارت نمی‌توانید کلمه ای را که بوی ذلت بدهد، در منطق و کلام حضرت زینب(س) پیدا کنید، به طوری که ایشان همواره همگام با رهنمودهای امام زمان عصر خود حرکت می کردند.

آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود حضور طلاب غیر ایرانی  در کشور را به عنوان غنیمت توصیف کرده و گفت: این طلبه‌ها می‌توانند در کشورهای خود معرف واقعی حضرت زینب(س) و ولایت باشند.

وی تاکید کرد: در صورتی که طلاب قرآن و عترت را به عنوان محور قرار دهند و با کلام وحی و بیان عترت به تبلیغ بپردازند، می‌توانند تاثیرگذاری بسیار بیشتری در مردم کشورهای مختلف داشته باشند.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین