عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۶۶۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۷
بخش شعائر حسيني و هيئت‌هاي مذهبي وابسته به حرمين مطهر حسيني و عباسي دستورالعمل‌هاي مخصوص برگزاري عزاداري در ايام اربعين حسيني را اعلام كرد.
عقیق:بخش شعائر حسيني و هيئت‌هاي مذهبي در عراق و جهان اسلام وابسته به دو آستان مطهر حسيني و عباسي دستورالعمل‌ها و توصيه هايي را در مورد برگزاري مراسم عزاداري در ايام اربعين حسيني سال ۱۴۳۵ اعلام كرد كه رعايت آنها از هيئات مذهبي انتظار مي‌رود.

در اين دستور العمل تمامي اعضاء و شركت كنندگان دسته‌هاي عزاداري با شنيدن اذان موظف به برپايي نماز شده و انتظار مي‌رود هنگام نماز از روشن نمودن بلندگوها خودداري كنند.

هيئت امناي دسته‌هاي عزاداري موظفند به زمان بندي و دستورالعمل‌هاي اعلام شده از اين بخش عمل نموده تا از ايجاد ازدحام و بسته شدن مسير ممانعت شود، هيئتهاي زنجير زني در روزهاي ۱۷ و ۱۸ صفر و هيئتهاي سينه زني در روزهاي ۱۹ و ۲۰ صفر به عزاداري مي‌پردازند.

ورود هيئتهاي عزاداري به حرم مطهر فقط از درب قبله و خارج شدن از درب «قاضي الحاجات» خواهد بود.

بر اساس اين گزارش، رعايت و اجراي تمام دستورالعمل‌هاي صادره از نيروهاي امنيتي از ديگر نكات مدنظر بوده و ممانعت از ورود افراد ناشناس به دسته‌هاي عزا و هيئت‌هاي عزاداري، و عدم حمل سلاح‌هاي گرم و سرد توسط اعضاي هيئت مي‌تواند در مباحث امنتي كارگشا باشد.

در اين اطلاعيه همچنين بخش اداري دو آستان مقدس حسيني و عباسي(ع) را ملزم به اجراي زمانبندي و دستورالعمل‌هاي صادره دانسته و رئيس هيئت امناي دسته‌هاي عزاداري براي عبور از ايست بازرسي‌ها و ورود به منطقه بين الحرمين موظف به نشان دادن كارت شناسايي هيئت مي‌باشند.

در بخش ديگري از اين اطلاعيه، مسؤولين هيئت‌ها موظف به برقراري امنيت دسته عزاداري خود و چك كردن وسايل صوتي همراه خود شده اند.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین