عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۷۳۳۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۴
حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان مطرح کرد:

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان، در گردهمایی اساتید اخلاق حوزه‌ علمیه، در سالن جلسات دانشگاه مجازی المصطفی، به بیان نکات تربیتی در سیره عملی امام خمینی(ره) پرداخت.

وی با اشاره به انس حضرت امام(ره) به قرآن کریم، گفت: ایشان اهتمام خاصی به قرائت قرآن و جاری ساختن دستورات آن در زندگی روزمره خود داشتند، تا جایی که همه روزه حداقل یک جزء از قرآن را قرائت می‌کردند و در ماه مبارک رمضان نیز حداقل سه بار قرآن را ختم می‌کردند.

تولیت مسجد مقدس جمکران، اتصال امام خمینی(ره) به قرآن را زمینه‌ساز جاری شدن قرآن در زندگی ایشان ذکر کرد و ابراز داشت: موضع و رفتاری از حضرت امام(ره) نبود که برگرفته از قرآن نباشد؛ این مسئله حاکی از ذوب شدن ایشان در قرآن بود.

ارادت قلبی امام(ره) به اهل بیت(ع)

وی، به انس امام(ره) با اهل‌بیت(ع) اشاره کرد و ادامه داد: ایشان ایامی که در نجف اشرف بودند، در ایام شهادت اهل‌بیت(ع)، مجلس عزا برپا می‌کردند و دراین میان توجه خاصی به برگزاری مراسم عزا در فاطمیه اول و دوم داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان این که امام خمینی(ره) در مجالس عزاداری، همین که نام مبارک معصومین(ع) را می‌شنیدند، پیش از آن که ذکر مصیبتی شود، گریه می‌کردند، افزود: امام راحل کسی بود که در مصیبت‌های دیگر از جمله شهادت حاج آقا مصطفی مانند کوه ایستادند، ولی در مصیبت اهل‌بیت علیهم‌السلام منقلب می شدند.

زیارت مداوم حرم مطهر امام علی(ع)

وی با اشاره به اهتمام حضرت امام(ره) به زیارت امیرالمؤمنین(ع)، اظهارداشت:‌ امام هر روز به زیارت حرم مطهر حضرت علی(ع) می‌رفتند، مگر در ایامی که در کربلا به سر می‌بردند؛ البته یک مرتبه در نجف اشرف، بر خلاف همیشه، به زیارت نرفتند، مسئله‌ای که حاج آقا مصطفی و یاران نزدیک امام(ره) نیز از دلیل آن بی اطلاع بودند؛ تلفنی نیز به امام نشد. فردای آن روز متوجه شدیم که یکی از طرف شاه(ایران) تعدادی فرش به عنوان هدیه به آستان مقدس امیرالمؤمنین(ع) آورده بود که می‌خواست با حضور حضرت امام و فیلم‌برداری، از این کار سوء استفاده کند که با نرفتن حضرت امام(ره)، نقشه آنها بی نتیجه ماند.

وی با اشاره به این که حضرت امام خمینی(ره) در مجالس همواره بر روی صندلی می‌نشستند، افزود: ایشان تنها در مجالس قرآن و مجلس عزای ابا عبد‌الله(ع) برای ادب بر روی زمین می‌نشستند و از صندلی استفاده نمی‌کردند.

احترام ویژه به خانواده های شهداء

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به احترام خاص امام خمینی(ره) به خانواده های شهدا، ابرازداشت:‌ حضرت امام(ره)، در سال‌های پایانی عمر شریف خود از نظر جسمی مشکلاتی داشتند، از این رو بیان می‌داشتند که دیگر برنامه و دیداری برای ایشان هماهنگ نکنیم؛ ولی دیدار با خانواده شهدا از این مسئله مستثنی بود؛ ایشان احترام و جایگاهی خاصی برای خانواده های شهدا قائل بودند.

وی در ادامه با بیان این که یکی از موضوعاتی که در سیره حضرت امام خمینی(ره) برای جامعه امروز بسیار مفید است، وقت‌شناسی و استفاده بهینه از زمان می‌باشد، افزود: ایشان نه تنها زمان خود را به بطالت نمی‌گذراند،‌ بلکه بالاترین حد استفاده را از آن داشتند.

حساسیت نسبت به حق الناس

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان افزود: حضرت امام خمینی(ره) در مسئله حق الناس نیز بسیار حساس بودند، ایشان پرونده اعمال خودر ا به گونه‌ای حسابرسی می‌کردند که هر زمانی که بخواهد از دنیا برود،‌ "با قلبی مطمئن" باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام(ره) از نظر معنوی به جایگاهی رسیدند و کیمیایی شدند که مس انسان‌های دیگر را نیز به طلا تبدیل ساختند، جوانانی که یک شبه ره صد‌‌ساله را طی کردند.

 منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین