عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۹۷۹
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۳:۲۹
نخست وزیر عراق در دیدار با آیت الله واعظ طبسی:
نخست وزیر عراق گفت: ۲۵ میلیون دلار برای توسعه حرم مطهر حضرت علی علیه السلام اختصاص و ۱۳ قطعه زمین در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر تملک شده است.

عقیق: نوری مالکی در دیدار با آیت الله واعظ طبسی نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی که در تالار اماکن متبرکه رضوی برگزار شد، با ارائه توضیحاتی در خصوص مسائل منطقه و برنامه‌های توسعه عتبات عالیات گفت: کشورهای غربی در موضوع اخراج منافقان از عراق موضعی متناقض داشتند و علیرغم ادعای دموکراسی، در این مورد از سازمان تروریستی حمایت کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از همکاری و حمایت آیت الله واعظ طبسی و مجموعه آستان قدس رضوی افزود: در دیدارهای مختلفی که با مسئولان اماکن متبرکه عراق داشته‌ام، همواره تاکید کرده‌ام که از تجربیات آستان قدس رضوی در حوزه‌های مختلف باید استفاده کنیم.

نخست وزیر عراق افزود: 25 میلیون دلار برای توسعه حرم مطهر حضرت علی(ع) اختصاص یافته و در گام بعدی 13 قطعه زمین در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر علوی تملک شده است.

وی ادامه داد: نقطه قوت و امید ما مرجعیت شیعی است و امیدواریم همواره ارتباط موثر و تعامل سازنده‌ای با مراجع عظام داشته باشیم.

فرصت موجود برای بازساری اماکن متبرکه را غنیمت شمارید

نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی نیز در این دیدار ضمن خوش آمدگویی و ابراز خرسندی از این دیدار گفت: علی رغم همه فشارهایی که از سوی استکبار جهانی وجود دارد، بایستی از فرصت مغتنم پیش آمده برای بازسازی اماکن متبرکه عتبات عالیات استفاده شود.

آیت الله واعظ طبسی با اشاره به سفر اخیر خود به عتبات عالیات افزود: طی ملاقات هایی که با مسئولان عتبات مقدسه داشتم در جریان مسائل پیرامون توسعه حرم‌های شریف قرار گرفته‌ام و به نظر می‌رسد همین سیاست گام به گام درست است و باید از این فرصت استفاده کرد.

لزوم رعایت حقوق مردم

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم رعایت مسایل شرعی و حقوق مردم در توسعه اماکن متبرکه تاکید کرد: دلیل این که طرح توسعه حرم مطهر رضوی این‌قدر زمان برد، رعایت همین مسائل بود. به عنوان مثال برای تملک یک ملک 50 متری ممکن بود دو سال صبر کنیم تا رضایت مالک جلب شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان یادآور شد: آستان قدس رضوی بدون دریافت کمک از دولت با اتکا به موقوفات و منابع مالی موجود، اقدام به توسعه همه جانبه نموده است و الحمدالله پیشرفت قابل ملاحظه ای نیز داشته ایم، البته برنامه‌های توسعه ما هنور تمام نشده است.

آیت الله واعظ طبسی با بیان این که آمادگی داریم توانمندی‌ها و تجارب علمی – فرهنگی مجموعه آستان قدس رضوی را در اختیار تمامی علاقمندان بالاخص اماکن مقدسه قرار دهیم، افزود: در حال حاضر مجموعه هایی مانند دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، بنیاد پژوهش‌های اسلامی و بیمارستان فوق تخصصی رضوی، ظرفیت مناسبی را برای بهره مندی فرهیختگان و علاقمندان جهان اسلام فراهم نموده و امیدواریم همه از این شرایط به وجود آمده، خوب استفاده کنند.

در حضور دو ساعته نوری مالکی در حرم مطهر رضوی، استاندار خراسان رضوی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور عراق، نخست وزیر عراق را همراهی می‌کردند.

شایان ذکر است در پایان، این گروه در مهمان سرای حضرت رضا (ع) از خوان متبرک آن حضرت متنعم شدند.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین