عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۸۸۶
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸
من همیشه می گویم سه ساله ابی عبدالله . بعضی ها می گویند رقیه. حالا شاید هم رقیه بوده این را هم کسی نمی تواند ردش بکند.
عقیق: آیت الله فاطمی نیا استاد برجسته عرفان و اخلاق و درباره وجود مقدس حضرت رقیه بنت الحسین علیهما السلام در سال های گذشته مطالبی را بیان کرده اند که می خوانید:

سفره دارد جمع می شود ُ ضیافت دارد برچیده می شود . چه بدست آوردیم؟

مواظب زبان باشیم امروز زبان ها دارد دنیا را به هم می ریزد. زبان زبان! وای وای وای! گفتم که توسل مان به سه ساله ابی عبدالله است. در خانه اش برویم
.

توضیحی عرض می کنم. توضیح این است که ببیند ما در اسم این نازدانه اصراری نداریم . ببینید! یک وقت بیایی بگویی که اصلا امام حسین همچنین بچه ای نداشت. نه! این خلاف تحقیق است. این سه ساله این نازدانه که قبر نازنینش در دمشق است این دختر امام حسین بوده است . منتها ظلم ظالمان - که خدا از آنها نگذرد - این قدر زیاد بوده که شما می بینید ما در اثر این ظلم ها چقدر اختلاف در همان تاریخ وفات داریم . اختلاف در تاریخ ولادت داریم. خب حالا امکان دارد که ظلم به جایی برسد که اسم نازدانه ای هم تحریف هم بشود محو بشود بالاخره هر چی بوده اسمش را ما نمی دانیم .

من همیشه می گویم سه ساله ابی عبدالله . بعضی ها می گویند رقیه. حالا شاید هم رقیه بوده این را هم کسی نمی تواند ردش بکند. شاید اصلا رقیه نبوده و اسم دیگری داشته ما نمی دانیم محو شده و ظلم آن را از بین برده است .....ما می گوییم سه ساله -نازدانه -جان ما به قربانش....


نظر علما و مراجع درباره حضرت رقیه(س)

آیت‌الله  میرزا جواد تبریزی

مرحوم آیت‌الله  میرزا جواد تبریزی درباره حضرت رقیه(س) می‌گوید: دفن این طفل خردسال در شام گواه بزرگ و نشان قوى از اسارت خاندان طهارت و ستم روا داشته‌شده بر ایشان دارد.

مرحوم آیت‌الله میرزا جواد تبریزی(ره) در سال 1381 و چهار سال پیش از رحلت خویش در حرم حضرت رقیه علیها السلام سخنرانی جالبی دارد که اینچنین است:  مزار کنونى حضرت رقیه بنت الحسین علیهماالسلام در شام، از اول مشهور بوده، گویا حضرت امام حسین علیه السلام نشانى را از خود در شام به یادگارى سپرده است، تا فردا کسانى پیدا نشوند که به انکار اسارت خاندان طهارت علیهم السلام و حوادث آن بپردازند، این دختر خردسال گواه بزرگى است بر اینکه در ضمن اسیران، حتى دختران خردسال نیز بوده‌اند، ما ملتزم به این هستیم که بر دفن حضرت رقیه علیهاالسلام در این مکان شهرت قائم است، حضرت علیهاالسلام در این مکان جان سپرده و دفن شده است. ما به زیارتش شتافتیم، و باید احترام او را پاس داشت.

دفن این طفل خردسال در شام گواه بزرگ و نشان قوى از اسارت خاندان طهارت، و ستم روا داشته بر ایشان دارد، آن ستمى که تمام پیامبران از آدم تا خاتم بر آن گریستند، تا آنجا که خدا عزاى امام حسین علیه السلام را بر آدم خواند، از این رو احترام این مکان لازم است.

به سخنان فاسد گوش فرا ندهید، و به سخنان باطلى که مى گویند: رقیه علیهاالسلام طفلى خردسال بیش نبود، گوش فرا ندهید، مگر على اصغر علیه السلام کودک خردسال نیست که در روز قیامت شاهدى خواهد بود، و موجب آمرزش گنهکاران شیعه خواهد شد؟! ان شاء الله تعالى.

بنابراین بر همه واجب است احترام این مکان را داشته باشند، و به سخنان فاسد و بیهوده‌اى که از گمراهى شیاطین است، گوش فرا ندهند و اعتنایى نکنند. ما با زیارت دختر امام حسین علیه السلام به خداوند متعال تقرب مى‌جوییم، آن دخترى که خود مظلوم بود، و خاندان وى همه مظلوم بودند.



آیت الله مکارم شیرازی


مشهور و معروف است دختری کوچک از امام حسین (ع) در خرابه شام از دنیا رفته و مرقدش اکنون زیارتگاه مؤمنین است.

آیت الله مظاهری

همین جا که به عنوان مرقد حضرت رقیه مشهور است ، مرقد اوست و تشکیک کردن یک ظلم است آن هم ظلم به بچه مظلوم امام حسین (ع) و همین شهرت در مورد مرقد مطهر حضرت زینب (س) نیز وجود دارد و تشکیک در آن ظلم به حضرت زینب  است و ظلم به حضرت زینب گناهش خیلی بزرگ است و ما در این گونه موارد نظیر سیادت اشخاص و قبور بزرگان چیزی جز شهرت نداریم و این شهرت در نظر همه فقها حجت بوده و هست.


آیت الله مبشر کاشانی 

قال الله تبارک و تعالی :" یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم و الله متم نوره و لو کره الکافرون"

هیچگونه شک و شبهه ای درباره وجود مقدس حضرت رقیه بنت الحسین (ع) وجود ندارد و شواهد تاریخی نشان می دهد که آن مظلومه بر اثرتحمل رنج ها و مصائبی که در مسیر شام و آن چه در خرابه شام اتفاق افتاد ، در صغر سن از دنیا رفته و در دمشق مدفون شد، تنها مطلب مورد بحث این است که نام مبارک او رقیه بوده یا زینب یا اسم دیگری داشته، سپس به اسم رقیه مشهور شده؟

 

و اما اشتهار اسم او به نام رقیه به این جهت است که در مدفن این وجود مقدس و نورانی ، در دمشق ، نام رقیه بنت امیرالمومنین (ع) نوشته شده که بدیهی است انتساب به "جد اعلی" ، متداول و معمول بوده است پس تشکیک در اصل وجود مقدس آن حضرت جرم و ظلم به آن مظلومه و پدر بزرگوارش ، بلکه ظلم به اهل بیت (ع) است و شبهه پراکنان بدانند که نور خدا هرگز خاموش نخواهد شد ، بلکه پیوسته برتزاید و تجلیات بیشتر است.



آیت الله علوی گرگانی 

وجود حضرت رقیه (س) از مسلمات تاریخی است و اگر شبهه ای هم هست در اصل وجود ایشان نیست و بعضی از شبهات در نام مبارک او وجود دارد ولی این مسئله که دختری از امام حسین در شام مدفون است ، هیچ گونه شک و شبهه ای در آن وجود ندارد و توصیه ما به کسانی که این شبهات را نسبت به معتقدات دینی مردم وارد می کنند آن است که بدانند هیچ گونه نفعی نخواهند برد و فقط آخرت خود را خراب کرده اند و خود را مورد غضب امام حسین (ع) قرار داده اند و لذا خوب است که با این گونه مسائل خود را درگیر ننمایند.



استاد شیخ حسین انصاریان

چنان که مشهور و معروف است امام حسین(ع) دختری بنام رقیه داشتند که در کربلا نیز حضور داشت و بعد از حادثه کربلا به علت کثرت فشار و آزار روحی و جسمی در شام به دیار باقی شتافت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
0
4
مطلبتان عالی بود
یک طلبه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
0
1
آیت الله العظمی حاج اقا مجتبی تهرانی ازمراجع هم روضه حضرت رقیه میخواندند وتوسل میکردند..... اهل علم میدانند حاج اقامجتبی بسیار روی روضه خواندن حساس بودند که صحیح بخوانند.
محمد رضا توکلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
2
0
مرحوم آقای خوشوقت امام جماعت مسجد امام حسن نظرشان این بود که ایشان بنت الاصحاب هستند بنده حتی خودم این مطلب را از ایشان شنیدم و شاگردان ایشان نیز معترف به این قضیه هستند همچنین از عقاید فلسفس مخالف اسلام ایشان این بود که بهشت ابد هنوز خلق نشده در حالی که ما قائل هستیم که نبی اکرم در معراج به بهشت داخل شدند .آقای خوشوقت آیات فضایل امیرالمومنین را به ندرت بر مبنای روایات بیان میکردند وهمواره در کلام خود ترجمه های ساده مربوط به زمان شرک را مطرح میکردند بنده یکبار به ایشان در خصوص آیه آخر سوره رعد که شاهد رسالت نبی اکرم را خدا و (من عنده علم الکتاب) که گفتند ایشان علمای یهود ونصارا هستند اعتراض کردم که بنا بر روایات امیرالمومنین است ایشان به سختی قبول کردند و دلیل واهی آوردند چون علی جوان بود مردم شهادت او را قبول نمیکردند
در خصوص حشر میگفتند افراد مکلف فقط محشور میشوند و در مورد آیه سلام علی آل یاسین در سوره صافات میگفتند الیاس است
خلاصه اینکه عقیق باید به جای اینکه برای بیان حق به افراد مراجعه کند بهتر است حق را معرفی کند
فلسفه سخت ترین دشمن اهل بیت است احادیث زیادی در رد فلسفه است و فلسفه توسط بنی امیه و بنی عباس ترجمه شد تا جلو حدیث محمد وال محمد بسته شود
آقای طباطبایی قیلسوف بزرگ چرا مخالف حدیث تفسیر فلسفی نوشتند رد بودن فلسفه را غرب با پیشرفت علمی در هم کوبید ایران فلسفی باید به ایران علوی بازگردد تا زمان اقای بروجردی تدریس فلسفه حرام بود و... محمد و ال محمد بس است برای تمام
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
جناب توکلی یهتر است شما کمی صبر کنی بزرگ شوی بعدا اظهار نظر کنی هنوز زود است علامه امام خمینی صدر المتاهلین و... را بشناسی لا اقل یکی دو کتاب از آیشان بخوان و البته بفهم بع اظهار نظر کن باشه باباجون آفرین
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین