عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۴۰۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۴
درآستانه روز بزرگداشت شیخ مفید؛
عضو هیئت علمی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی گفت: اگر کسی تمام زندگی خود را صرف فراگیری دانش اهل بیت(ع) و انتقال به دیگران کند، طبعا امام زمان(ع) همان محبتی که به شیخ مفید داشتند، در مورد دیگران هم دارند.
امام زمان
عقیق: عضو هیئت علمی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی درآستانه روز بزرگداشت شیخ مفید، بااشاره به نکاتی درخصوص شخصیت شیخ مفید که توجه به آنها می تواند مفید و قابل استفاده باشد، گفت: با توجه به تاکید بزرگداشت شعائر الهی در آموزه های اسلامی و آیات و روایات به نظر می رسد از نمونه های ارزشمند شعائر الهی، بزرگان دین و دانشمندانی هستند که مسیر پیشوایان دینی را ادامه دادند.
وی این دانشمندان را پرچمداران هدایت بشری خواند و خاطرنشان کرد: این افراد کسانی هستند که انسان ها از فیض وجودی آنها بهره مند می شوند چراکه همه عمر خود را در جهت ترویج آموزه های اسلامی صرف کردند و از بسیاری از خواسته های مادی و زندگانی خود گذشتند تا تاریکی جهل انسان ها را به روشنای علم تبدیل کنند.
حجت الاسلام سلیمیان ادامه داد: بر این اساس پاسداشت یاد این بزرگان بعد از معصومین به عنوان کسانی که بیشترین خدمت را به بشریت کردند، دارای اهمیت است.
عضو هیئت علمی پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی با طرح سوالی مبنی بر اینکه این نکوداشت ها به چه جهت از زندگی این بزرگواران است، اظهارداشت: این افراد می توانند الگوی شایسته ای برای زندگی ما باشند زیرا این افراد به بهترین شکل از عمر خود بهره گرفته اند.
وی با بیان اینکه شیخ مفید 200 اثر علمی دارد و بیش از یک هزار سال از درگذشتشان می گذرد، تصریح کرد: شیخ مفید از مفاخر جهان اسلام هستند و شاید یکی از دلایلی که امام عصر(ع) نسبت به شیخ مفید به تعظیم و تجلیل یاد می کنند و اظهار محبت ویژه ای به ایشان دارند، پشتکار این بزرگوار به ترویج آموزه های اهل بیت(ع) بود.
حجت الاسلام سلیمیان گفت: باید توجه کرد کسی که تمام عمرش را صرف خدمت به دین کند، نزد بزرگان و حجت های خدا مهم هستند، همانطوری که در نامه ها و سخنانی که از امام عصر(ع) صادر شده است، جملات امام نشان از شان و جایگاه شیخ دارد و از ایشان به نیکی یاد می کنند.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ اسلامی یکی از دلایل توجه امام عصر(ع) به شیخ مفید را پشت کار شیخ در ترویج معارف اهل بیت(ع) دانست و بیان داشت: یکی از نمونه های تلاش های شیخ مفید، تربیت شاگردان بزرگی است که خودشان منشا برکات بسیاری برای مکتب اهل بیت(ع) شدند.
وی بااشاره به سید مرتضی و سید رضی به عنوان دو نفر از شاگردان شیخ ادامه داد: تالیفات این شاگردان نشان از عظمت شخصیت شیخ است و یکی از درس هایی که ما می توانیم از پاسداشت این بزرگان بگیریم، کوشش در راستای زدودن جهل و گسترش علم و معرفت دینی است.
حجت الاسلام سلیمیان با بیان اینکه آشنایی با این مفاخر بزرگ می تواند تغییری در روند زندگی ما داشته باشد، اظهارداشت: وقتی این تغییر ایجاد شد، علاوه بر خشنودی خود، انسان به لحاظ مفید بودن، طبعا بزرگان دین نیز خشنود می شوند، همچنین امام عصر(ع) از این تلاش نیز خوشحال می شوند.
این پژوهشگر مهدوی افزود: اگر کسی امروز تمام زندگی خود را صرف فراگیری دانش های اهل بیت(ع) و انتقال به دیگران کند، طبعا امام زمان(ع) نیز همان سخنانی که به شیخ مفید گفته اند، در مورد وی هم می گویند.
وی اخلاص در عمل و سخت کوشی را دو ویژگی برجسته شخصیت شیخ مفید دانست و عنوان کرد: خلاص و صفای باطنی ایشان و دلسوزی که وی برای مردم به لحاظ جلوگیری از انحرافات داشتند، به همراه سخت کوشی وی باعث شد که امام عصر(ع) توجه ویژه ای به ایشان داشته باشند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین