عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۲۶۹
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹
معاون اوقافي، حقوقي و امور مجلس سازمان اوقاف و امورخيريه گفت: از مجموع ۲۲ هزار و ۸۷ مورد موقوفه كه در سال گذشته درآمدزا بوده‌اند تاكنون اطلاعات مربوط به ۱۲ هزار و ۲۴ مورد وارد سامانه جامع اطلاعات اوقاف شده است.
عقیق: حجت الاسلام محمد مهدي حاتمي در نشست هم انديشي معاونين، مديران كل استان‌ها و مديران ستاد سازمان اوقاف اظهار داشت: در ابتداي اين فرايند، اطلاعات موقوفات داراي درآمد بالا پس از تائيد نهايي وارد سامانه اوقاف شد و پيشرفت‌هاي خوبي تاكنون در اين راه حاصل شده است.

معاون اوقافي، حقوقي و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خيريه بازنويسي و اسكن وقف نامه‌ها و به روز كردن اطلاعات موقوفات را از جمله اقدامات معاونت اوقافي عنوان كرد و افزود: در حوزه تكميل اطلاعات، بالاي ۹۰ درصد اطلاعات تكميل شده و به روز شده است.

اين مقام مسئول متذكر شد: در حوزه بررسي و تأييد اطلاعات، در مجموع زحمات زيادي كشيده شد و نهايتاً آمار پس از تائيد به صورت كشوري ارائه شده است.

وي افزود: از مجموع ۲۲ هزار و ۸۷ مورد موقوفه كه در سال گذشته درآمد زا بوده‌اند تاكنون اطلاعات مربوط به ۱۲ هزار و ۲۴ مورد وارد سامانه جامع اطلاعات اوقاف شده است.

وي با اشاره به اين مطلب كه در برخي از استان‌ها، اقدامات و عملكرد بهتر و در برخي ديگر ضعف و كاستي وجود داشته است، اظهار داشت: استان‌هاي خراسان رضوي با ۴ هزار و ۱۰ موقوفه، اصفهان با ۲ هزار ۴۹۸ موقوفه، خراسان جنوبي با ۱۷۰۲ موقوفه و يزد، تهران، مازندران، فارس و آذربايجان شرقي، از جمله استان‌هاي فعال در زمينه ورود اطلاعات بشمار مي‌روند.

وي يادآور شد: اگر اين روند ادامه پيدا كند، تا پايان امسال كار به روز كردن اطلاعات موقوفات كشور به فضل الهي به پايان خواهد رسيد.

منبع:حج


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین