عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۲۶۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۸
شب 22 محرم با مداحی حاج ذبیح الله ترابی
عاشقی پیاده به کربلا رفته بود و پایش آبله کرده بود. افرادی وقتی دیدند او فقیر است از او خواستند آبله پاهایش را بفروشد اما این زائر هرچه قیمت بالایی پیشنهاد شد از فروختن امتناع کرد.

حاج ذبیح الله ترابی و حجت الاسلام سید حسین هاشمی نژاد گزارش تصویری مراسم

صوت مداحی حاج ذبیح الله ترابی

عقیق: در دومین شب از دهه سوم ماه محرم مراسم عزاداری سیدالشهدا با مداحی حاج ذبیح الله ترابی و سخنرانی حجت الاسلام سید حسین هاشمی نژاد برگزار شد.

به گزارش عقیق این مراسم تا پایان ماه محرم از ساعت 19:30 در میدان منیریه، خیابان هاشم معیری، کوچه زعیم، خیابان شهید صنیعی پور، جنب آموزش و پرورش منطقه 11، منزل آقای هادیان برقرار است.

گزیده ای از سخنرانی حجت الاسلام هاشمی نژاد را بخوانید:

 * حق تعالی در قرآن کریم سوره ای را به لقمان حکیم اختصاص داده و فرموده است ما به لقمان حکمت آموختیم و از او خواستیم خدا را شکر کند و هر که شکر کند به نفع خود شکر کرده است چون بازگشت شکر به خودش است.

 *در قرآن می فرماید"لئن شکرتم لازیدنکم " اگر شکر کردید با تاکید فروان می فرماید نعمت را بر شما فراوان می کنم.و لئن کفرتم ان عذابی لشدید، آنقدر ذات اقدس اله رئوف است که در بحث کفران تاکید نمی کند . می فرماید اگر کفران کردید عذاب من شدید است یعنی اگر خواستم عذاب می کنم و اگر نخواستم می بخشم.

* اگر جمله کائنات کافر گردند بر دامن کبریاش ننشیند گرد. اگر همه عالم کمونیست و بت پرست هم بشوند هیچ ضرری متوجه او نمی شود . اگر کل دنیا هم سلمان فارسی شوند هیچ نفعی برای او ندارد.

 *می فرمایند شکر سه نوع است. یکی شکر زبانی است. نعمت هایی که به تو می رسد بگویی الحمد لله رب العالمین. اگر شکر قلبی باشد که افضل است. اما همین شکر لسانی هم خوب است.

*موسی بن جعفر (علیه السلام) می فرماید اگر جرعه آبی خواستی بنوشی بگو بسم الله الرحمن الرحیم. جرعه اول را خوردی بگو الحمد لله رب العالمین. جرعه ای دیگر نوشیدی باز بگو الحمد لله رب العالمین. جرعه سوم را هم بگو الحمد لله رب العالمین. اگر این کار را کردی جهنم بر تو حرام می شود. ما غرق نعمت های الهی هستیم.

 * پیامبر اکرم در شب معراج با فرشته ای برخورد کردند که چندین دست داشت. از کار او پرسیدند و عرضه داشت یا رسول الله من مامور شمردن قطرات بارانی که بر عالم می بارد هستم. حضرت پرسیدند تو که اینقدر حسابگر هستی آیا از محاسبه چیزی هم عاجز هستی؟ گفت بله از شمارش سه  عمل عاجزم. اول اگر تعداد نماز گزاران جماعت از ده نفر بیشتر شود. اگر بنده ای بگوید الحمدلله کما هو اهله . سوم عده ای از امت شما گرد هم جمع شوند و صلوات بر شما بفرستند.

 * بالاترین نعمتی که به خاطر آن باید خدا وند را شکر کنیم نعمت ولایت محمد و ال محمد (علیهم السلام) است . از این نعمت بالاتر نیست. این نعمت را خدا به ما داده است.

 * امام صادق (علیه السلام) فرمودند: مَن اَرادَ الله بهِ الخَیرَ قَذَفَ فی قَلبَهِ حُبَّ الحُسَین وَ حُبَّ زیارتِهِی؛ کسی که خدا خیر او را بخواهد ، محبّت حسین و زیارتش را در دل او می اندازد.

 * عاشقی پیاده به کربلا رفته بود و پایش آبله کرده بود. افرادی وقتی دیدند او فقیر است از او خواستند آبله پاهایش را بفروشد اما این زائر هرچه قیمت بالایی پیشنهاد شد از فروختن امتناع کرد. شب در عالم رویا حضرت سیدالشهدا به او فرمود : فلانی اگر در ازای یک آبله پایت به عدد ستارگان آسمان طلا و نقره می گرفتی باز هم در مقابل چیزی که ما برایت در نظر گرفته ایم ضرر می کردی.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۸
0
0
خدا قسمت ما هم بکند=ان شاءالله
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین