عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۲۱۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳
خداوند بر اساس حکمت و دانایی خود می‌داند هر انسان با استفاده از حسن یا سوء اختیار خویش به چه مسیری می‌رود و هیچ امری در نظام الهی هیچ چیز مبهم نیست.
جوادی آملی
عقیق:   مفسر بزرگ قرآن کریم گفت: خداوند بر اساس حکمت و دانایی خود می‌داند هر انسان با استفاده از حسن یا سوء اختیار خویش به چه مسیری می‌رود و هیچ امری در نظام الهی هیچ چیز مبهم نیست.

 حضرت آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی در ادامه درس تفسیر قرآن خود در مسجد اعظم اظهار کرد: خداوند با علم و دانایی خود می‌داند که بندگان با استفاده از استعدادهایی که در اختیار دارند در چه مسیری حرکت می‌کند به همین دلیل در کتاب دیگری می‌نویسد که عمر هر شخص چقدر است زیرا در نظام الهی هیچ چیز مبهم نیست.

او افزود: ذات اقدس الهی می‌داند که هر شخص در چه زمانی عمرش به پایان می‌رسد به همین دلیل فرشتگان الهی در همان ساعت به سراغش می‌روند

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان بر اساس اختیار خویش به راه سعادت یا شقاوت می‌رود عنوان داشت: با این حال خداوند می‌داند که هر کس از نعمت‌ها و استعدادهای خویش یعنی اختیار یا سوء اختیار در چه مسیری پیش خواهد رفت.

او ادامه داد: هیچ امری در جهان نیست که برای خداوند مشکل باشد یا از او پنهان شود و این‌ مفاهیم هم جزو شناخت توحیدی هستند.

آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به آفرینش الهی که همگان را پاک و طاهر خلق می‌کند خاطرنشان کرد: با این حال خداوند می‌داند که یک فرد ممکن است به یار حضرت علی(ع) تبدیل شود و دیگری بر اثر تربیت غیر صحیح به قاتل اهل بیت(ع) بدل شود؛ هر دو اینها بر اساس حسن یا سوء اختیار راه خویش را پیش می‌گیرند ولی خداوند به عاقبت امور آگاه است.

 

منبع:شفقنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین