عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۱۸۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۲
جهت حفظ و نگهدراى از عتيقه جات و اشياء قيمتى وقف شده در حرم مطهر طرح تاسيس يك موزه داخلى در صحن مطهر طى جلسات شوراى آستان مورد بحث و بررسى قرار گرفت و جهت ارائه طرح اوليه و تعيين مكان اين موزه از چندين كارشناس مجرب و متخصص در زمينه آثار تاريخى و اداره موزه دعوت به عمل آمد.
عقیق:زهير شربه جانشين توليت آستان در اين رابطه عنوان كرد: با توجه به وجود بسيارى از عتيقه جات و اشياء قيمتى و هنرى در انبار آستان تاسيس يك موزه جهت حفاظت از اين آثار به شيوه علمى و مناسب و جهت به نمايش گذاشتن آن براى علاقه مندان ضرورى مى باشد. لذا پيش از پايان يافتن اجراى پروژه ى موزه بزرگ علوى (كه در كنار صحن حضرت فاطمه (ع) در حال انجام است ) برآن شديم كه موزه اى كوچك جهت آماده سازى و طبقه بندى اين آثار تاريخى براى موزه بزرگ تاسيس كنيم.

زهير شربه افزود: براى آمادگى طرح هاى لازم جهت تاسيس اين موزه، چند كارشناس متخصص در زمينه اداره موزه و نگهدارى از آثار تاريخى با آستان همكارى مى كنند.

دكتر رؤوف الانصارى از كارشناسان برجسته عمارت اسلامى و يكى از مشاوران آستان در اين طرح طى مصاحبه اى اظهار داشت: اين موزه كوچك بايد تصويرى از شهر نجف اشرف را براى بازديد كنندگان منعكس كند و يك الگوى مناسب براى موزه اصلى باشد.

گفتني است كه اين موزه در دو طبقه و مكان آن در داخل صحن مطهر خواهد بود.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
hassan
|
IRAQ
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
0
0
با سلام و احترام
ذكر منبع اصلى خبر بسيار ضرورى است . اين خبر را سايت آستان علوى منتشر كرده است .
لينك خبر : http://www.imamali-a.com/?part=1401&id=1105
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین