عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۰۹۷
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۱
یک تخته فرش نفیس 9 متری، با موضوع حکومت جهان شمول حضرت مهدی(عج)، به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) اهدا شد.
عقیق: طی مراسمی که صبح امروز در حرم مطهر برگزار شد، یک تخته فرش نفیس 9 متری با جنس کرک و ابریشم خالص که از سوی یکی از بافندگان مراغه‌ای طی سه سال طراحی و بافته شده، به آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) اهدا گردید.

عطوف اصل خلیلی، طراح و بافنده این فرش نفیس، درباره انگیزه خود از این عمل معنوی گفت: در سال 1385 که به مکه مکرمه مشرف شدم، مجذوب خانه کعبه گشته و فهمیدم که این جذبه به دلیل وجود مبارک حضرت ولی عصر(عج)است. از همان جا ایده طراحی چنین فرشی را در ذهن پروراندم و پس از یک سال طراحی و مشورت با دیگران، از سال 86 بافت آن را آغاز کردیم که در سال 88 پایان پذیرفت.

وی ادامه داد: از کودکی ارادت خاصی به حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) داشتم و ممکن نبود که به قم سفر کرده و در این بارگاه ملکوتی حضور نیابم؛ از این رو تصمیم گرفتم این اثر را به آستان مقدس بانوی کرامت تقدیم کنم.

اصل خلیلی درباره مشخصات فنی این فرش نیز گفت: این فرش در ابعاد 3×3 با نخ‌هایی از جنس کرک و ابریشم در بیش از 6300 رج، در مدت سه سال طراحی و بافته شده؛ مبلغ هزینه صرف شده در این فرش نیز بیش از 12 میلیون تومان می‌باشد.

برپایه این گزارش، در این مراسم هدیه‌ای از سوی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به طراح و بافنده این فرش نفیس اهدء شد.









منبع:حوزه



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین