عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۰۷۲
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
حجت‌الاسلام سعید شاه‌آبادی فرزند شهید آیت‌الله مهدی شاه‌آبادی می‌گوید که از کودکی هم درس حوزه خوانده و هم دانشگاه و در عرصه‌های ورزشی از جمله کوه نوردی ادامه دهنده راه پدر بوده است.
متولی پیاده روی نجف تا کربلا

عقیق: از کودکی مسیر پر فراز و نشیبی برای تحصیلش را طی کرده است، پیش از دوران مدرسه تحصیل و خواندن و نوشتن را آغاز کرده و در دوران دبیرستان یک سرو گردن از دانش‌آموزان هم‌دوره خود بالاتر بوده است.

این طور که مشخص است پدرش، آیت‌الله مهدی شاه‌آبادی نقش مؤثری در زندگی وی داشته و در تمام روند تحصیلاتش رد پایی از خود به جای گذاشته است.

وی علاوه بر استعداد زیاد در تحصیل و فراگیری علم در حوزه و دانشگاه، بسیار به کوهنوردی و ورزش علاقه‌مند بوده و رد پایی از خود در کوه‌های ایران برجای گذاشته است و در ایام کنونی نیز حتی دست از پیاده‌روی و کوه نوردی بر نمی‌دارد و پروژه پیاده‌روی نجف تا کربلا را دنبال می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه و مدیر مؤسسه غدیرشناسی قم منابع بسیاری در حوزه امامت و ولایت تهیه کرده و در اختیار دانشجویان قرار داده و معتقد است که این روزها شبهات بسیار زیاد شده و دانشجویان نیز تشنه دانش در این حوزه هستند.

حجت‌الاسلام سعید شاه‌آبادی خاطرات بسیاری از پدر شهیدش و خانواده دارد، وی پدرش را الگوی مجاهدت و مادرش را الگوی فداکاری می‌داند و می‌گوید سازش مهمترین نکته در شکل گیری و پایداری یک زندگی است همان توصیه‌ای که حضرت امام در هنگام ازدواجشان به او داشت.

مؤسس هیئت عهد آدینه می‌گوید خطبه عقدش را مرحوم امام خمینی(ره) خوانده و خاطره خوبی از حضور کنار حضرت امام دارد.

وی از دوران مبارزات و دستگیری‌های خود و پدرش پیش از انقلاب اسلامی ایران می‌گوید و بیان می‌کند که روزگار سختی را در دوران تبعید پدر به همراه خانواده گذرانده‌اند، حتی برخی از اعضای خانواده مادری نیز به دلیل فعالیت‌های انقلابی شهید شده‌اند.


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین