عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۶۰۳۴
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۱
شاعران آیینی می‌توانند آثار خود را با موضوع امام حسن مجتبی(ع) به دبیرخانه کنگره بین‌المللی سبط النبی‌(ع) ارسال کنند.

عقیق: به منظور شناخت و آشنایی بیشتر با جنبه های مختلف شخصیت والای حضرت امام حسن مجتبی(ع)،  اولین کنگره بین المللی سبط النبی(ع)در بخش های مختلف علمی، شعر و وبلاگ نویسی برگزار می شود.

حسین شمسایی، رییس کمیته فرهنگی کنگره در این باره گفت: از اهداف برگزاری کنگره می توان به شناسایی هنرمندان علاقمند اهل بیت و ارائه آثار هنری، کشف و شناسایی استعدادهای برتر جامعه اسلامی که ظرفیت فرهنگی و هنری خود را در راه شناخت اهل بیت مصروف داشته اند، اشاره کرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش شعر افزود: خوشبختانه درمذاکره با مسوولان محترم حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مقرر شد جمع آوری وداوری آثار، برقراری ارتباط با اساتید و شاعران برجسته وهمچنین محافل ادبی و رایزنی و دعوت ازشاعران بین المللی به همت آن نهاد محترم صورت پذیرد.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی مذهبی حضرت قاسم بن الحسن(ع)، محورهای پیشنهادی بخش شعر کنگره را امام مجتبی(ع) و ماجرای صلح، امام مجتبی(ع)وکرامت، امام مجتبی(ع)و شجاعت،امام مجتبی(ع)و عبادت،امام مجتبی(ع) و مظلومیت،امام مجتبی(ع)و حسن خلق،امام مجتبی (ع) و فرزندان اعلام کرد.

وی به برخی از مقررات شیوه نامه بخش شعر اشاره و اظهار کرد: اشعار ارسالی باید به یکی از زبان های فارسی، انگلیسی وعربی سروده شده و از هر شاعر تنها 3 اثر پذیرفته می شود.

شمسایی افزود: شرکت برای عموم علاقه‌مندان در تمامی گروه های سنی آزاد است و علاقه مندان می توانند از قالب های متنوع شعری برای سرایش آثار استفاده کنند. ضمن اینکه تمامی آثار باید  بصورت تایپ شده و همراه با لوح فشرده ارسال شود.

رئیس کمیته فرهنگی کنگره سبط النبی(ع) تصریح کرد: کلیه شرکت کنندگان رشته شعر باید فرم مربوط به شرکت در کنگره را تکمیل کنند. همچنین به آثاری که با محوریت موضوعات پیشنهادی ذکر شده ارائه شوند، امتیاز ویژه‌ای داده می شود. 

شمسایی عنوان کرد: از شاعران برگزیده پس از داوری و گزینش اشعار، جهت شرکت در کنگره دعوت به عمل آمده و از آن ها با جوایز نفیس تقدیر خواهد شد. همچنین مقرر است مجموعه آثار برگزیده و قابل ارایه در قالب یک دیوان فاخر از سوی ستاد برگزاری کنگره بین المللی سبط النبی (ع)  منتشر شود.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی مذهبی حضرت قاسم بن الحسن(ع) اظهار داشت: شاعران تا 30 آبان فرصت داشتند، آثار خود را به دبیرخانه کنگره شعر به نشانی تهران-شمال میدان شهید محلاتی(آهنگ)-ابتدای خیابان شهید صالحی-موسسه فرهنگی مذهبی حضرت  قاسم بن الحسن(علیهما السلام) به شماره تماس33100541ورایانامه ebnolkarim@gmail.com یا از طریق پایگاه اطلاع رسانی کنگره بین المللی سبط النبی(ع) ارسال کنند.

شایان ذکر است کنگره بین المللی سبط النبی(ع) به همت مجمع جهانی اهل بیت و با مشارکت مؤسسه فرهنگی مذهبی حضرت قاسم بن الحسن(ع)، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز مدیریت حوزه علمیه قم ، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دبیرخانه ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت اجتماعی - فرهنگی  شهرداری تهران ،صداوسیمای جمهوری اسلامی و  همکاری تعدادی از نهادهای دینی و فرهنگی، 16 و 17 دی ماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران برگزار می شود.

علاقه مندان به شرکت در این کنگره علمی پژوهشی می توانند به پایگاه اطلاع رسانی کنگره بین المللی سبط النبی علیه السلام به نشانیwww.sebtonnabi.comمراجعه کنند و با رایانامه آن به نشانی sebtenabee@gmail.com مکاتبه کنند.

شماره تماس 8-88950937و آدرس دبیرخانه مرکزی کنگره به نشانی تهران _ بلوارکشاورز _ روبروی پارک لاله _ شماره 228 _ مجمع جهانی اهل بیت(ع) صندوق پستی : 3831-14155 برای اطلاع علاقه مندان از شرایط کنگره در نظر گرفته شده است. 


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین